בקשה של רמב”ם לפטור ממכרז בהתקשרות עם בזק [לשלוש שנים בהיקף 1.35 מיליון ₪]

הגוף המפרסם: משרד הבריאות/הקרייה הרפואית לבריאות האדם, בית-החולים רמב”ם, חיפה

תקנה: 3 (29)

שם הספק: בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ

מהות ההתקשרות: שירותי טלפוניה

התחלת ההתקשרות: 5 בפברואר 2021; סיום ההתקשרות: 4 בפברואר 2024

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: שרה צפריר מנהלת אגף מידע, מחשוב ותקשורת ברמב”ם כותבת בבקשת הפטור כי “במרכז הרפואי רמב”ם מופעלים כשלושת אלפים וחמש מאות מנויי טלפון, עשרות קווי נתונים, תמסורות, ועורקים שונים בהיקף כספי של כ- 650,000 ₪ בשנה.

“היקף כזה דורש מערכת יציבה ושרידה המבוססת על מערך גיבויים, ניסיון מצטבר וכוח אדם טכני מקצועי העומד ברמת שירות 24 שעת ביממה, שבעה ימים בשבוע 365 ימים בשנה, גם בשיגרה ובמיוחד בשעת חירום.

“החברה שמסוגלת לתת פיתרון לשרות ולהפעלת מערכות בהיקף וברמה הנדרשת ובטווח המיידי היא בזק.  חברת בזק היא היחידה שנותנת פיתרון מוכח הכולל גבוי לצירי ה- PRI  המזינים את המרכז הרפואי בשלוש דרכים לפחות: גיבוי פיסי ביותר מתוואי אחד של סיבים אופטיים; גיבוי ברדיו נוסף לגבוי הפיסי; גיבוי מיתוגי – הפעלת הצירים מלפחות שני מתגים שונים.

“בזק מוגדרת כרשות תקשורת לאומית לשעת חירום. הגדרה זו נותנת לבזק מעמד ותעדוף בפעילות בשע”ח מול רשויות החירום במדינה כגון רשות החרום הלאומית (רח”ל), צה”ל ואחרים. מעמד זה של בזק מאפשר פעילות ותנועה במתן פתרונות תקשורת בשע”ח (וזאת בניגוד לאשור מפעל חיוני המאפשר לחברות לרתק את העובדים אך לא תמיד מאפשר הפעלתם באזורים שונים בארץ), הנדרש והכרחי עבור בית החולים בשעת חירום.

“בנוסף, לחברת בזק רשתות תקשורת IP ותמסורת המבוססות על סיבים אופטיים בפריסה ארצית רחבה, המאפשרות קיום של פתרון תקשורת זמין מקצה לקצה. רשתות התקשורת של בזק מבוססות על טכנולוגיות מתקדמות עם רמת שרידות וזמינות גבוהים. רשת זו שימשה שנים רבות כרשת יחידה בגופי המדינה השונים.

“מערך התקשורת של חברת בזק הכולל קווי חיוג, ,קווי נתונים, שירותי נתב ועוד מורכב ממספר מתגי ליבה מבוזרים המגובים באתרים שונים בתצורת Active-Active המייצרים שרידות מקסימלית ואפשרויות גיבוי נוספות, ובין היתר – גיבוי מיתוגי וגיבוי תמסורת.

“לסיכום: היות ומערכות התקשורת במרכז הרפואי רמב”ם מהוות משאב קריטי להמשכיות הפעילות ולביצועים של המרכז הרפואי בשיגרה ובחירום ולאור יכולת התשתית והגיבוי המוכחות והמותקנות בפועל היום ברמב”ם על ידי חברת בזק, העובדה שהיא מחזיקה באישור רשות תקשורת חיונית לשע”ח, המלצתי היא להוציא ההזמנה בתחומים המפורטים כולל כל הבקרות והשירותים המנוהלים הנדרשים להפעלה מלאה ותקינה של המערכות לחברת בזק, שהיא היחידה שמסוגלת לספקם באופן מיידי וברמת הגבוי והשרידות הנדרשת”.