בקשה של משרד המשפטים לפטור ממכרז [עבור המחלקה לחקירות שוטרים (מח”ש) והרשות למשפט טכנולוגיה ומידע (רמו”ט)]

הגוף המפרסם: משרד המשפטים/אגף מערכות מידע

תקנה: 3 (29)

שם הספק: חברת CelleBrite Mobile Synchronization Ltd

מהות ההתקשרות: רכישת מערכת Ufed Touch Ultimate Standard עבור מח”ש ורמו”ט

התחלת ההתקשרות: 19 בפברואר 2015; סיום ההתקשרות: 5 באפריל 2018

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: יאיר פראנק מנהל אגף מערכות מידע במשרד המשפטים כותב בבקשה לפטור ממכרז כי הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע (רמו”ט) נדרשת לצורכי עבודתה לבצע תחקורי תוכן לטלפונים סלולריים בהתאם למאפיינים טכניים של אלפי סוגים של טלפונים סלולריים/מחשבי לוח (טבלטים) הנתפסים לצרכי חקירה.

לרמו”ט אין את אמצעי התחקור הנדרשים לעבודתה והיא מסתייעת בשרותי התחקור של משטרת ישראל המתבצעים באמצעות מערכת .Ufed Touch Ultimate Standard

על המעבדה הפורנזית של משטרת ישראל לייצר עבור רמו”ט העתק נאמן למקור של כל המידע הקיים בטלפון הנייד ב- SIM ובכרטיס הזיכרון תוך שלילת אפשרות לפגיעה במקור עצמו. תהליך התחקור מצריך שימוש בכבלים והזנת החשמל ייעודית לכל טלפון בשוק, פריצת סיסמאות לטלפון, העתקה בינארית של המידע בהתאם למערכת ההפעלה והחומרה על הטלפון והנגשת המידע מהטלפון הנחקר ומהתוכנות הנלוות לחוקר.

תהליכי החקירה שמנהלת רמו”ט מושפעים מזמינות ציוד החקירה וזמינות החוקרים של משטרת ישראל, זמינות המסרבלת את החקירות שמקיימת רמו”ט ומאריכה את זמני התגובה שלה.

רכישת מערכת Ufed Touch Ultimate Standard תאפשר לרמו”ט לבצע את החקירות בעצמה וללא תלות בגורם חיצוני, ביצוע תיחקורי התוכן למכשירים הסלולריים באמצעות מערכתUfed Touch Ultimate Standard תאפשר לרמו”ט לבצע שליפת נתונים מהירה המקצרת את משך הזמן הנדרש לתחקור מכשיר סלולרי ותעלה משמעותית את הספק התחקור של חוקרי רמו”ט ואת איכות החקירה.

מערכת Ufed Touch Ultimate Standard מתאפיינת במעבד מהיר וחזק ובמסך תצוגה גדול כך שבמהלך שליפה לוגית ניתן להציג את הנתונים ישירות על מסך מערכת Ufed Touch Ultimate Standard וללא צורך להמתין לעיבוד ותצוגה במחשב העלול להימצא באותה עת בשימוש של חוקר אחר.

תכונות אלו, מהירות עיבוד ויכולת תצוגה יקנו לחוקרי רמו”ט יכולת לעמת את הנחקר מול התוצאות תחקור המכשיר הסלולרי המעורב בחקירתו בזמן אמת ותוך כדי גביית העדות מהנחקר.

מערכת Ufed Touch Ultimate Standard עקב היכולת המובנת שלה, תוכל לתמוך בעתיד בתיחקור טלפונים סלולריים מדורות מתקדמים.

תוצרי מערכת Ufed Touch Ultimate Standard קבילים כראייה משפטית על פי התקנים הבינלאומיים של Hash Analysis.

המערכות שמייצרת החברה נחשבות למתקדמות בעולם, עם יכולת לספק טווח כיסוי למירב סוגי הטלפונים הסלולריים כולל הפיתוחים האחרונים ותוצרי התחקור של מערכותיה מוכרים כראיה משפטית על פי התקנים הבינלאומיים של Hash Analysis Standard.

בנוסף, המחלקה לחקירות שוטרים (מח”ש) עושה אף היא שימוש מערכת Ufed Touch Ultimate Standard ולצורך תהליך התייעלות היא מבקשת לרכוש מערכת נוספת לשיפור עבודת החוקרים וכן לרכוש תחזוקת רישוי למערכת הקיימת, כמו כן רמו”ט מבקשת לרכוש הדרכות לשיפור יעילות החוקרים בעת השימוש במערכות ורכש התקנים נוספים שירחיבו את טווח כיסוי גם עבור הטלפונים הסלולריים מתוצרת סין.

רכישת מערכת Ufed Touch Ultimate Standard הכרחית מאחר והיא תאפשר לרמו”ט ולמח”ש לשמור על סביבת עבודה תואמת לכלל סביבות העבודה של גופי חקירה ממשלתיים דוגמת משטרת ישראל, מס הכנסה, מכס, מצ”ח ואחרים.

שימוש בציוד זהה בין כלל גורמי החקירה הממשלתיים  מחויב לצורך חקירות שמעורבים בהם כמה גופי חקירה ממשלתיים או שיתופי פעולה מבוססים על אמצעי תחקור זהים (תאימות שאינה מתאפשרת כאשר מדובר במערכות שונות).

רכש התחזוקה כולל שדרוגי תוכנה וחומרה והוספת כבלים חדשים שיכנסו לשוק. לטענת היצרן, עלות התחזוקה הגבוה (בשיעור של כ- 28.5% מעלות הרכש) היא בשל השדרוגים המתבצעים תכופות הן לחומרה, לציוד הנלווה ולתוכנה.