בקשה של משרד הדיגיטל הלאומי להתקשרות בפטור ממכרז עם חברת ITWAY לצורך שירותי ביזור DNS של Akamai Technologies [בהיקף 1.1 מיליון ₪ לשלוש שנים]

הגוף המפרסם: משרד הדיגיטל הלאומי/מימשל זמין

תקנה: 3 (29)

שם הספק: חברת ITWAY/ אי טי וויי פתרונות בע”מ

מהות ההתקשרות: שירותי ביזור DNS של  Akamai Technologies

התחלת ההתקשרות: 15 בספטמבר 2021; סיום ההתקשרות: 14 בספטמבר 2024

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: שי נחמני מנהל מערך ה- IT ויוגב שמני מנהל מימשל זמין כותבים בין היתר בבקשת ההתקשרות בפטור כי “התקפות שרתי DNS הן מקור להתקפות של גורמי סיכון כאלה ואחרים ומטרתן להביא לשיבוש פעילות השרתים ותשתיות המידע של הגוף המותקף.  יחידת ממשל זמין מתמודדת עם התקפות בסדר גודל של 100 גיגה בשרתי DNS.  בנוסף, היחידה מתמודדת עם מדינות שיכולות לתקוף בכמויות גדולות של תעבורה.

“על מנת לשפר את מערך ההגנה ולעבור בהצלחה תקיפה מסוג שכזה, מתי שלא תתרחש, יש להיערך טכנולוגית במוצר המאפשר ביזור של שרתי DNS על פני מדינות רבות ככל הניתן.

“עקב התקפות על שרתי ה DNS של מימשל זמין ועל מנת להשיג יתרון טכנולוגי שיגביל משמעותית את יכולות התוקפים לבצע תקיפה שכזו, נדרש שירות המאפשר ביזור גדול מאוד של שרתי DNS בפריסה עולמית בהיקף הגדול ביותר.

“[…] לחברת  Akamai קיימת פריסה של מעל 300 אלף שרתים ברחבי העולם (ביותר מ- 130 מדינות)  העונים על צרכי יחידת ממשל זמין בעת תקיפה, והיא היחידה בעלת נציגות בישראל על ידי חברת ITWAY  שהיא פרטנר בדרג ELITE וניסיון של 15 שנה בהתקנה ותמיכת מוצרי אקאמאי.

“עבודה מול נציגות מקומית מאפשרת לבצע את העסקה בארץ ולקבל תמיכה מקומית במקרה של תקלות, תעדופים, ויכולות תפעול מהירה מול חברת  AKAMAI העולמית.

“יש חשיבות גדולה לביצוע ההתקשרות אל מול ספק מקומי בעל ניסיון וקשרים ענפים מול חברת AKAMAI  ואשר מסוגל לספק את השירות במהירות ובמקצועיות הנדרשת לצורך ההתגוננות מהתקיפה הקרובה.

“חשיבות השרתים המקומיים היא קריטית לא פחות מהסיבה ששרת מקומי הוא מהיר יותר בצורה משמעותית משרתים מבחוץ. יתרה מכך, חיוני שהשירות ימשיך להיות זמין גם במקרה של נתק בכבל הימי של ישראל לאירופה בכלל, ובעת משבר או אירוע בפרט.

“כיום קיימות שתי חברות המסוגלות לתת פתרון טכנולוגי לביזור DNS וחברת Akamai היא היחידה מבין השתיים לה יש נציגות בישראל”.

* קיראו ידיעה קודמת מ- 2018 שפורסמה כאן באתר.