בקשה של משרד הבריאות לפטור ממכרז לשם רכישת ערכה מהירה לבדיקה סרולוגית עבור ביצוע סקר תלמידים

הגוף המפרסם: משרד הבריאות/שירותי בריאות הציבור/המחלקה למעבדות/המעבדות לבריאות הציבור

שם הספק: הדסה מדיקל

מהות ההתקשרות: רכישת ערכה מהירה לבדיקה סרולוגית עבור ביצוע סקר תלמידים

התחלת ההתקשרות: 24 ביוני 2021; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2021

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: ד”ר רותי ישי מנהלת המעבדות לבריאות הציבור כותבת במכתב ההסבר מ-  13.6.2021 כי “שירותי בריאות הציבור מעוניין לאמוד את רמת החיסון לנגיף קורונה בקרב אוכלוסיית ילדים בגילאי בית-ספר לטובת קבלת החלטות וזאת כיוון שאין די נתונים מבוססים ומתוקפים בנידון.

“לצורך כך, נערכה פנייה למציעים וספקים בנושא הגשה לתיקוף מקצועי של ערכות סרולוגיה מהירות המבוססות דם קפילארי (דקירה מאצבע). הוגשו שבע ערכות לתיקוף עפ”י פרוטוקול מקצועי אשר נכתב ע”י המעבדה המרכזית לנגיפים, בריאות הציבור.

“התיקוף של הערכות השונות נערך באופן מרוכז במעבדה לאימונולוגיה וסרולוגיה של המרכז הרפואי שמיר – אסף הרופא. התוצאות הועברו לניתוח ומתן אישורים למעבדה המרכזית לנגיפים”.

“עפ”י תנאי התיקוף ואישורו במעבדה לנגיפים, עברו שלוש חברות. מתוכן, המתאימה היותר לסקר הנידון היא הערכה של חברת אקון [שיווק בישראל: הדסה מדיקל].

“ד”ר שרון אלרועי פרייס ראש שירותי בריאות הציבור מעוניינת בערכה בעלת הרגישות הגבוהה ביותר על-מנת להבטיח שמספר תוצאות בדיקה ‘שלילי כוזב’ יהיה הנמוך ביותר, ולכן הערכה של חברת אקון היא המתאימה ביותר בקרב ילדים.

“לכן נבקש אישור הוועדה לפנייה לספק הערכה על-מנת לקדם את הרכש של הערכה הנ”ל בהקדם ולפני סיום שנת הלימודים הנוכחית, יחד עם בית-הספר של הקיץ, וזאת על-מנת להצליח להבין את סך הילדים שהיו חולים ללא ידיעתם. אנו מבקשים לבצע רכש מהיר ע”י משל”ט רכש, על-מנת להצליח לבצע את הסקר במהלך התקופה בה יש עדיין בית-ספר יסודי ובית-הספר של הקיץ”.