בקשה של משרד הבריאות להתקשרות בפטור ממכרז: מערך לאומי לניטור תחלואת קורונה וריצוף גנומי; “שיטת ההתקשרות בה עבד עד כה צוות המומחים – באמצעות ימי מילואים – אינה מתאפשרת עוד”

הגוף המפרסם: משרד הבריאות/שירותי בריאות הציבור

תקנה: 3 (29)

שם הספק: תא”ל אגינסקי גיל פרץ וצוותו

מהות ההתקשרות: מערך ניטור תחלואת קורונה וריצוף גנומי

התחלת ההתקשרות: 15 בנובמבר 2021; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2022

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: בבקשות להתקשרות בפטור, עליהן חתומים רון רביע (אחראי מינהל בריאות הציבור) וליאת שירון (ממטה בריאות הציבור) נאמר בין השאר כי “תא”ל אגינסקי מונה בפברואר 2021 ע”י ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות להקים ‘מערך ניטור תחלואה קורונה וריצוף גנומי’. בתאריך 26.4.2021 שונתה תכולת העבודה ע”י מנכ”ל משרד הבריאות הקודם [פרופ’ חזי לוי] ל’הקמת מערך לאומי לניטור וזיהוי פתוגנים’.

“שלב א’ של התוכנית לניטור לאומי הוכנה וגובשה ע”י גיל אגינסקי וצוותו המהווה את תפיסת ההפעלה למערך. התפיסה אושרה ע”י ראש שירותי בריאות הציבור וע”י מנכ”ל המשרד הקודם.

“במקביל הביע ראש הממשלה עניין בפיתוח תוכנית פעולה בנושא ואף ביקש להשלים את ההכנה לתוכנית זו באופן מיידי.

“על-מנת להשלים את הפרוייקט בו החל, נדרשו גיל אגינסקי וצוותו להשלים את האיפיון המפורט של תוכנית זו, כולל דרישות, מפרט מערכת ומסמך משמעויות הפרוייקט.

“עם סיום עבודתו  צפויים להיות בידי משרד הבריאות האיפיונים הנדרשים על-מנת לצאת למכרז למימוש תוכנית ההקמה של מערך ניטור לאומי. במצב הנוכחי, חשוב שיסתיים שלב איפיון המערך לריצוף גנטי על-מנת שנוכל לצאת שנוכל לצאת למכרז מסודר ומלא ליישום המערך. [הערה: ההדגשה – במקור].

“נכון להיום, גיל אגינסקי וצוותו נמצאים בעיצומה של כתיבת האיפיון אך שיטת ההתקשרות בה עבדו עד כה באמצעות ימי מילואים – אינה מתאפשרת עוד.

“גיל וצוותו הינם יועצים מנוסים ובכירים בתחום המערכים האופרטיביים והטכניים, אשר צברו ידע ייחודי רב במהלך כתיבת שלב א’ – תפיסת ההפעלה. הם למעשה בליבה של העבודה ולא ניתן לעצור את העבודה באמצעיתה ולהחליף ספק בשלב זה. המשמעות של החלפת ספק בשלב זה היא להתחיל את העבודה כמעט מראשיתה, ולבזבוז כפול של כספי מדינה.

“לגיל וצוותו יש יידע ייחודי רב שנצבר במהלך עבודתם במחצית השנה האחרונה הכולל עבודת חקר שבוצעה על בסיס מידע מהארץ ומהעולם. בקשתנו היא להמשיך ולאפשר לסיים את משימתם עד לסיום איפיון המערך הלאומי לניטור תחלואה”.