בקשה של משרד הבריאות להתקשרות בפטור ממכרז עם חברת נובולוג לביצוע חיסוני קורונה

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

שם הספק: נובולוג (פארם אפ) בע”מ

מהות ההתקשרות: ביצוע חיסוני קורונה

היקף ההתקשרות: 4 מיליון ₪ [לפי 56,000 חיסונים X 38 ₪ לחיסון בתוספת מע”מ; התחייבות למינימום 50 מתחסנים ביום בנקודה בפריפריה].

התחלת ההתקשרות: 21 במארס 2021; סיום ההתקשרות: 3 באפריל 2021

החלטה: אושר [לפי תקנה 3(2) – התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש] ע”י וועדת הפטור המשרדית בראשות פרופ’ חזי לוי מנכ”ל משרד הבריאות

הערות: ביום 22.12.2020 אישרה ועדת הפטור המרכזית את ההתקשרות עם מגן דוד אדום (מד”א) לביצוע חיסוני קורונה במגן אבות ואמהות ובמתחמי חיסון מרוכזים בהיקף של 19,200,000 ₪ עם אופציה של 64,000,000 ₪.

ביום 1.1.2021 אישרה ועדת המכרזים מימוש האופציה בהתקשרות לצורך ביצוע המשך החיסונים.

על-מנת להעלות את אחוזי ההתחסנות הנמוכים לקורונה ביישובי הפריפריה בכלל ובמגזר הערבי בפרט הוחלט על הנגשת החיסונים לישובים אלו.

המבצע תוכנן להתקיים כחודש וחצי אך לאור היענות גבוהה יחסית של הציבור ימשך המבצע עד לסוף חודש אפריל 2021.

מתחמי החיסון פועלים בנקודות העונות על הקריטריונים הבאים: ישובים בהם אין מענה מספק מקופות החולים; ישובים בהם קיים מדד המשלב תחלואה גבוהה לאחוז התחסנות נמוך; תעדוף לאוכלוסיות במיקוד על גילאי 50+ וגילאי 16-18.

עד כה, בוצעו החיסונים באמצעות מד”א, אולם בשל חילוקי דעות כספיים עם מד”א הופסקה העבודה איתם.

על מנת למנוע נזק של ממש וכיוון שהמשרד נמצא בעיצומו של המבצע, ולאור העובדה שתוכנית העבודה להתחסנות נערכת בתיאום עם הרשויות ימים מראש, נדרשת העברת ההתקשרות ממד”א לחברת נובולוג לביצוע החיסונים, וזאת בהתאם לתקנה 3(2) לתקנות חובת המכרזים.

נעשו פניות דחופות לשני ספקים: בית החולים שיבא, וחברת נובולוג. חברת נובולוג נמצאה כעונה על הצרכים מהתאמים הבאים: זמינות מיידית, יכולת עבודה במספר אתרים בו זמנית, כשירות אנשי צוות המשימה בהיבט המקצועי.

ועדת הפטור המשרדים החליטה — בהסתמך על מכתבו של מר אלי גלעד ראש המשל”ט [מרכז השליטה] הלאומי למאבק בקורונה —  לאשר את ההתקשרות עם חברת נובולוג לביצוע חיסוני קורונה בפריפריה וזאת בהתאם לתקנה 3(2) לתקנות חובת המכרזים.

החלטה זו בהתאם לאישור ועדת חריגים ובכפוף להזמנות שיצאו מעת לעת.