בקשה לקבלת מידע RFI של רשות המסים: קבלה מראש של מידע אישי על נוסעים בטיסות נכנסות/יוצאות/עוברות במדינה וזאת לצורכי מניעת טרור ומניעת פשיעה חמורה

17:04 13.04.2015

קטגוריות: תעופה/תחבורה/תיירות

תגים: ,

הגוף המפרסם: רשות המסים/אגף בכיר חירום, ביטחון מידע וסייבר

נושא המכרז: בקשה לקבלת מידע RFI: קבלה מראש של מידע אישי על נוסעים בטיסות הנכנסות, היוצאות או העוברות במדינה וזאת לצורכי מניעת טרור ומניעת פשיעה חמורה (עפ”י החלטת ממשלה מ- 11/2014)

תאריך פרסום: 12 באפריל 2015

מועד אחרון: 1 במאי 2015

הערות: ממשלת ישראל החליטה ( החלטה 2258 מ- 30/11/14) לבחון אפשרות לקבל נתוני נוסעים לצורכי מניעת טרור ומניעת פשיעה חמורה. נתוני נוסעים בחברות התעופה בעולם נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: נתונים מסוג Advanced Passenger Information – API  ונתונים מסוג Passenger Name Record – PNR.

מדינות רבות מבקשות לקבל מראש את נתוני הבאים, היוצאים או העוברים דרכן כחלק מתהליכי אכיפת החוק לצורך, בין השאר, בלחימה בפשיעה חמורה ובמניעת טרור.

מדינת ישראל מעוניינת לבחון את האפשרות לקבל נתונים אלו לצורך התכליות שנקבעו בחוק. רשות המסים בישראל מעוניינת בקבלת נתוני נוסעים מסוג API ו- PNR בטיסות הנכנסות, היוצאות או העוברות במדינת ישראל.

בין הנושאים עליהם מתבקשים המציעים להתייחס:

+ למי הבעלות על המידע והאם קיימת מגבלה בדבר הצגתו, השימוש בו או העברתו לרשות. היה וקיימת מגבלה כאמור על המשיב לפרט אם מקור המגבלה הינה מטעם  האיחוד האירופאי או כל גוף לא מדינתי אחר.

+ כל מגבלה חוקית החלה על המשיב – בפרט אם היא עלולה להשפיע על מתן השירות המבוקש, לרבות על דרך העברת המידע לרשות או לכל גורם אחר בישראל שיהיה מוסמך על פי דין לקבל את המידע מהרשות.

+ מועד מסירת המידע ביחס למועד היציאה המתוכנן של הטיסה.

+ חברות התעופה אשר נתוני נוסעיהן  ימסרו על ידי המשיב לרשות.

+ יש לציין אם קיימת יכולת דו-כיוונית של תקשורת אל כל או אל חלק מחברות התעופה על בסיס תשתית התקשורת של המשיב. תקשורת דו כיוונית זו נחוצה על מנת ליידע את חברות התעופה בדבר נוסעים שאין עבורם אישור כניסה לישראל.

+ יש לציין אם המערכת יכולה להעביר אל חברות התעופה רשימה של מסורבי כניסה אשר יעודכנו מעת לעת.

+ ככל שידוע למשיב, כל המגבלות מכל סוג שהוא העלולות לפגוע במתן השירות המבוקש על ידי הרשות לגבי כל אחת מחברות התעופה אשר צוינו בסעיף הקודם.

+ בנושא אבטחת מידע: אם וכיצד מאובטח המידע המועבר על ידי המשיב במערכות המשיב עד נקודת החיבור למערכות הרשות. יש להתייחס לבדיקת אמינות המידע המתקבל בנקודת החיבור.

+ האם, ובמידה ויש מיהם, גורמים נוספים יקבלו או ייחשפו למידע  אותו יעביר המשיב לרשות.

כל התשתיות הנדרשות מהרשות על מנת לקבל את השרות מהמשיב ובכלל זה החומרה והתוכנה הנדרשים לרבות נפח אכסון המידע לתקופה של כחמש שנים.

+ לוח זמנים להשלמת הקמת כל הנדרש על מנת לספק את השירות לרשות והערכת עלות צפויה למדינה להקמת התשתית. הערכת עלות לשירות האמור (לרבות פריסת תשלומים מבוקשת).

+ רשימת המדינות המקבלות מן המשיב שירות דומה. בהקשר הזה יש  לפרט, ככל הידוע למשיב, מי הגורם בכל מדינה המקבל את השירות, ומה הם ההסדרים החקיקתיים לקבלת המידע.

+ כל מגבלה טכנולוגית או אחרת העלולה למנוע מהמשיב לספק את השירות המבוקש לרשות.

+ בכל הקשור לכניסת נוסעים דרך הים על המשיבים לציין בפסקה נפרדת את הנדרש לצורך קבלת נתוני הנכנסים לישראל דרך הים.