בקשה לפטור ממכרז של משרד הדיגיטל הלאומי: דמי השתתפות לשותפות הבינלאומית למימשל פתוח

הגוף המפרסם: משרד הדיגיטל הלאומי/רשות התקשוב הממשלתי

תקנה: 3 (29)

שם הספק: Open Government Partnership Secretariat

מהות ההתקשרות: דמי השתתפות לשותפות הבינלאומית למימשל פתוח

התחלת ההתקשרות: 1 בדצמבר 2021; סיום ההתקשרות: 30 בנובמבר 2023

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: בבקשת ההתקשרות עליה חתומים קרן קציר שטיבל מנהלת מחלקת השיווק והתקשורת במשרד הדיגיטל הלאומי ושחר ברכה ראש רשות התקשוב נאמר כי “ממשלת ישראל הצטרפה לשותפות הבינלאומית למימשל פתוח [Open Government Partnership, OGP] בשנת 2012 על מנת לקדם את מדיניות הממשל הפתוח בישראל, על בסיס עקרונות הממשל הפתוח כפי שנקבעו על ידי השותפות הבינלאומית.

“השותפות פועלת שלא למטרות רווח בשיתוף גורמי ממשלה וגופי חברה אזרחית ושותפות בה מקנה השתתפות בכנסים בינלאומיים, שיתוף ידע בין המדינות חברות הארגון ובין גופי חברה אזרחית, ליווי בתהליכים הנוגעים לתוכניות הפעולה שנכתבות על ידי המדינות וכן עריכת ביקורת עצמאית על ידי נציגי השותפות בכל הנוגע למימוש תוכניות הפעולה.

“בהתאם להחלטת ממשלה 2097 מיום 10 באוקטובר 2014 הוטל על ראש רשות התקשוב לרכז את פעילות מימשל פתוח תוך שיתוף פעולה עם השותפות הבינלאומית, יחידות שונות בממשלה וגורמי חברה אזרחית. במסגרת זו, רשות התקשוב הממשלתי מרכזת את חברות ישראל בשותפות. במסגרת הפעילות, מוגשות לשותפות תוכניות פעולה רב שנתיות המבוססות על פעילות היחידות הממשלתיות השותפות. בנוסף, מתקיימות התייעצויות ופעילויות בנושאי תוכנית הפעולה ובנושאים נוספים עם גופי חברה אזרחית בישראל.

“עד שנת 2014, החברות בארגון הייתה ללא עלות. החל משנת 2015 התבקשו המדינות החברות בשותפות (78 מדינות) לשלם דמי חברות שנתיים לשותפות על מנת לתמוך ביחידות השותפות, כולל הנהלת השותפות וגופי הביקורת העצמאיים המצויים בכל מדינה. דמי החברות נקבעים על ידי השותפות בהתאם למדדים כלכליים אחידים שמסופקים על ידי הבנק העולמי”.