בקשה לפטור ממכרז: שיבא/ ZETES INDUSTRIES ISRAEL [ליקוט קולי של תרופות במחסני אספקה]

הגוף המפרסם: משרד הבריאות/המרכז הרפואי ע”ש חיים שיבא, תל השומר

שם הספק: זטס אינדסטריט (ישראל) בע”מ [ZETES INDUSTRIES (ISRAEL) LTD]

מהות ההתקשרות: מערכת ליקוט קולית

התחלת ההתקשרות: 11 באפריל 2016; סיום ההתקשרות: 11 באפריל 2017

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: שי סויסה מנהל מערך אספקה סטרילית בשיבא כותב בבקשה כי מדובר ברכישת מערכת לליקוט קולי לטובת מחסן אספקה מרכזית האמון על אספקת ציוד רפואי חד-פעמי לכלל יחידות הארגון. “המערכת תתרום לייעול תהליך הליקוט היות והיא מאפשרת עבודה ללא ניירת. זאת בנוסף לטיוב ודיוק נתוני הצריכה המחלקתיים, נתון שיאפשר עיתוד וספירת מלאי מדוייקים יותר. מערכת זו נבחנה לגבי התאמה לצרכים ולתהליכי העבודה במרכז הרפואי כאשר ניתן לקשר אותה למערכת הלוגיסטית הקיימת. באמצעותה הושגו היעדים שקבענו לעצמנו ועל-פי חוות דעת משתמשים היא אמינה ותורמת רבות לנוחות ביצוע הליקוט (ידיים פנויות) ומשפרת את בסיס המידע והבקרה לאחר התהליך”. לדבריו המערכת הותקנה ופועלת במספר ארגונים.

מחקרים שנעשו במרכזי לוגיסטיים רבים מראים כי בדרך כלל מדובר בתהליך עתיר עבודה ולכן תהליך יקר – עלות הליקוט היא כ- 45% מעלות התפעול במרכז ההפצה. בנוסף זה תהליך עתיר טעויות – כ -45% מהטעויות של מרכז ההפצה מקורם בתהליך הליקוט.

בליקוט הקולי [Voice picking], הטכנולוגיה מבוססת על התקשורת האדם – דיבור והקשבה. המערכת מנחה ומבקרת את המלקט באמצעות הודעות קולות לאזניה והמלקט מדווח על הביצוע באמצעות דיבור בשפתו הטבעית. הטכנולוגיה נותנת מענה מושלם לצורך לאפשר למלקט לתקשר עם המחשב מבלי להפריע לו בביצוע העבודה שלו – ליקוט מוצרים במחסן. הציוד כולו “נלבש” ולפיכך ידי המלקט ועיני המלקט נשארות חופשיות לביצוע עבודת הליקוט והוא יכול לבצע את עבודת הליקוט במקביל לתקשורת עם המחשב.