בקשה לפטור ממכרז: משרד ראש הממשלה/Microsoft [המשך הפיתוח של מערכת ה- BI במערכת תמ”ר – מערכת לתכנון ממשלתי רוחבי]

הגוף המפרסם: משרד ראש הממשלה/אגף ממשל וחברה

תקנה: 3 (29)

שם הספק: מיקרוסופט ישראל בע”מ

מהות ההתקשרות: התקשרות זמנית לצורך קבלת שירותי ייעוץ תשתיתי מחשובי עבור המשך הפיתוח של מערכת ה- BI במערכת תמ”ר: מערכת לתכנון ממשלתי רוחבי, המשרתת 25 משרדי ממשלה וגופים ציבוריים.

התחלת ההתקשרות: 4 בדצמבר 2014; סיום ההתקשרות: 31 באוגוסט 2015

היקף כספי: 617,641.50 ₪

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: התקשרות זמנית לצורך קבלת שירותי ייעוץ תשתיתי מחשובי עבור המשך הפיתוח של מערכת ה- BI במערכת תמ”ר: מערכת לתכנון ממשלתי רוחבי, המשרתת 25 משרדי ממשלה וגופים ציבוריים, בהם כ- 3,300 משתמשים העושים שימוש תדיר במערכת. המערכת הוקמה במטרה ליצור כלי עבודה אפקטיבי לניהול תכנית העבודה של הארגון. בין היתר מאפשרת המערכת לנהל את משימות הארגון בהתאם למטרות וליעדים שקבע לעצמו, לעקוב אחר אחוזי הביצוע של משימות אלו ולנהל שיתופי פעולה בין ארגונים ובין יחידות. בשנה האחרונה שולבו במערכת פונקציות נוספות ההופכות אותה לכלי עבודה יומיומי ובהן חישוב שכר עידוד בהתאם לעמידה במשימות, מנגנון הערכת עובד ומערכת התובנה העסקית (Business Intelligence, BI).

מערכת ה- BI מהווה נדבך חשוב ביכולתה של מערכת תמ”ר להוות כלי ניהולי אפקטיבי. מערכת זו מאפשרת הצגה וניתוח מקצועי של כלל הנתונים הקיימים במערכת תמ”ר ובכך מהווה פלטפורמה לניהול מידע ולקבלת החלטות עבור המנהלים ביחידות.

עד כה פותחה התשתית הראשונית למערכת ה-BI  והחלה הטמעתה במשרדים. המשך המימוש – בו עוסקת הזמנה זו – כולל את המרכיבים הבאים: ייעוץ לשיפור ממשק המשתמש, ייעוץ ליצירת מסכים ניהוליים, ייעוץ לתחקור חופשי, ייעוץ לפתרונות הזדהות וניהול הרשאות, ייעוץ להסבת דו”חות, ייעוץ להדרכה והטמעה ושדרוג של מסך הכניסה למערכת תמ”ר. חברת מיקרוסופט מספקת ייעוץ למשרד הכלכלה ומימשל זמין בנוגע לתשתיות מחשוביות עבור מערכת תמ”ר. ההתקשרות עם מיקרוסופט נעשית בהתבסס על מכרז ממשלתי מרכזי – “הסכם ארגוני לשימוש במוצרי ובשירותי מיקרוסופט ע”י משרדי הממשלה” – המאפשר למשרדי הממשלה לרכוש רישונות חדשים וגם לחדש זכאות לשדרוג גרסאות SA (המקנים זכות שימוש במוצרי הדסקטופ של מיקרוסופט במסגרת מסלולים שונים בתשלום תלת-שנתי). לאורך התפתחות מערכת תמ”ר נעשה שימוש בשירותיה של חברת מיקרוסופט מתוקף המכרז הנ”ל. החברה סיפקה ייעוץ המשכי לבניית התשתית המחשובית של המערכת ולפיתוחה. נוכחותה של מיקרוסופט משלביו הראשונים של הפרוייקט העניקה לה יתרון יחסי מתוקף ההיכרות הנרחבת עם המערכת והמעורבות בשלבי הפיתוח שלה. על אף יתרון זה, יצא משרד הכלכלה למכרז חדש בנושא ועל כן זוהי הפעם האחרונה שבה ההתקשרות תעשה מול מיקרוסופט מתוקף המכרז הנ”ל.

לפיכך, הבקשה להתקשרות עם חברת מיקרוסופט עונה על צורך זמני בלבד על-מנת להמשיך ולקדם את פרויקט תמ”ר עד לבחירת הזוכים במכרז החדש. לעניין זה מיקרוסופט מהווה ספק יחיד לצורך המשך מימוש מערכת ה –  BIבפרק הזמן המיועד להתקשרות, מתוקף היכרותה העמוקה עם המערכת הנוכחית, המקנה לה את היכולת להעניק את שירותי הייעוץ הדרושים בטווח הזמן הקצר באופן אשר יאפשר להמשיך את פיתוח המערכת עד להשלמת הליכי המכרז. יודגש כי היקפי השימוש במערכת תמ”ר במשרדי הממשלה והיקף ההטמעה של תהליך תכניות העבודה בממשלה מתוקף החלטת ממשלה מס’ 4028 מיום 5.12.2011 (אשר חייבה את כלל משרדי הממשלה בכתיבת תכנית עבודה) – מצריכים את המשך פיתוחה השוטף של מערכת תמ”ר בהתאם לצרכים העולים מהמשרדים ומהיחידות שבהם כבר הוטמעה.