בקשה לפטור ממכרז: משרד ראש הממשלה/המטה הקיברנטי הלאומי מבקש להקים בי”ס למחשבים וסייבר

הגוף המפרסם: משרד ראש הממשלה/המטה הקיברנטי הלאומי

תקנה: 3 (29)

שם הספק: יוסי מלמד

מהות ההתקשרות: יועץ להקמת בית ספר למחשבים ולסייבר

התחלת ההתקשרות: 16 בנובמבר 2014; סיום ההתקשרות: 16 בנובמבר 2015

החלטה: טרום החלטת הועדה

הערות: פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

במסמך של המטה מ- 20.10.2014 כותבת ראות אנדה מרכזת מינהל במטה הקיברנטי הלאומי [מטה הסייבר הלאומי] בין היתר כי “המטה הקיברנטי הלאומי במשרד ראש הממשלה פועל לקידומה של קבוצת איכות אנושית מובילה בתחום הסייבר, אשר תייצר לישראל יתרון תחרותי מובהק אל מול מדינות אחרות. קבוצת האיכות בתחום הסייבר מורכבת ממדענים ותיאורטיקנים, מהנדסים, מפתחי תוכנה ואחרים אשר זכו להכשרה איכותית ורלוונטית ויש להם ניסיון פרקטי משמעותי בתחום.

“תחום הסייבר הינו חדש יחסית. בבסיס המיומנויות והידע בתחום הסייבר, נדרש תהליך ארוך של לימוד והטמעה של חשיבה אנליטית וחישובית, ידע רחב במדעים, יכולת לימוד עצמאית ועוד. כל אלה מתבססים על המסגרות הלימודיות והחוויות מביה”ס וממסגרות אחרות כבר מגילאי היסודי. חשיפה מוקדמת לתכנים וחוויות בתחומי הסייבר, ולאחר מכן תהליך לימוד ארוך שמלווה את האדם החל מהילדות, יגדילו את הסיכוי שאותו אדם יבחר לעסוק בתחומים אלה בבגרותו וכן יעצימו את הפוטנציאל המקצועי שלו באופן משמעותי.

המטה פועל להקמת בי”ס מקוון, שמטרותיו: ”

א – להוות פלטפורמה מודולרית שתורכב מכלי לימוד שונים בהתאמה לגילאים שונים ולשלבי התקדמות שונים, וכן מקום מפגש ושיתוף לקהילות של בעלי עניין בתחום הסייבר – נוער וסטודנטים וכן מורים ומדריכים.

ב – להוות כלי הכשרה מרכזי למיומנויות בסיסיות וידע הדרושים לעיסוק בתחומי הסייבר השונים.

ג – לחשוף לתכנים ולהתנסויות ברמה גבוהה בתחום הסייבר ולעורר משיכה בקרב בני-הנוער לעיסוק בתחום הסייבר.

ד – ליצור קהילה של לומדים ומורים שתאפשר שיתוף בידע ושיתוף פעולה מקצועי.

ה – להוות פלטפורמה לימודית משלימה לתכניות לימודים לאומיות בתחום הסייבר.

“לאור הצורך בקידום התוכנית להקמת בית ספר מקוון, יש צורך ביועץ אשר יסייע בגיבוש תפיסת הפעלה טכנית-פדגוגית של בית-הספר, סיוע בגיבוש מסמך אפיון לאתר בית הספר (טכנולוגיות, תוכן וכו’), גיבוש מסמך בקשה ליציאה למכרז, סיוע בהליך בחירת זוכה וסיוע וליווי בפיתוח האתר. לצורך בחינה ובניית המכרז על היועץ להיות בעל כישורים, ידע וניסיון משמעותיים בעולמות המחשבים והתוכנה, היכרות קודמת עם תחום הלמידה המתוקשבת, ניסיון קודם בניהול פרוייקטים, בפיתוח הדרכה ובניית אתרים אינטרנטיים”.

הספק היחיד המוצע בפני וועדת המכרזים הוא יוסי מלמד שהינו בעל רקע משמעותי בכל אחד מהתחומים שפורטו: תוכנה ומחשבים; למידה מתוקשבת [ניהול פרויקטים בבית-הספר למחשבים וסייבר בצה”ל (בסמ”ח) שיש להם קווי דמיון משמעותיים לפרוייקט הקמת בית הספר המקוון לסייבר לבסמ”ח ופיתוח תפישת הדרכה ולמידה לחיל התקשוב]; ניהול פרוייקטים בתחום התוכנה, הרשתות, ההדרכות והלמידה המתוקשבת; פיתוח הדרכה בתחומי המחשבים והוא גם מנכ”ל חברה העוסקת בבניית פלטפורמות עבור אתרי אינטרנט ומובייל.

במטרה לאתר ספקים דומים בוצע חיפוש באינטרנט, התקיימה התייעצות מול ביה”ס למחשבים ולסייבר של צה”ל ומול מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך. “נמצא כי יוסי מלמד הינו היחיד בעל הכישורים התואמים את המשרה”.