בקשה לפטור ממכרז: משרד הפנים/אקסיומה

הגוף המפרסם: משרד הפנים

שם הספק: אקסיומה פתרונות מידע בע”מ

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2018; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2018

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: לפי אתר מפעם, ‘מערכת המפעמים’ מייצגת שותפות של משרד הפנים והרשויות המקומיות וכוללת שמונה מרכזי הדרכה הפרושים ברחבי הארץ. המערכת מהווה תשתית להדרכה ופיתוח ארגוני ברשויות המקומיות ומנוהלת מקצועית על ידי אגף בכיר להדרכה, פיתוח ומפעמים במשרד הפנים.

המפעם (מלשון פעימה, קצב) מהווה עבור השלטון המקומי גוף אזורי האחראי לסייע לרשויות המקומיות אשר בתחומו הגיאוגרפי לפעול לשיפור ביצועיהן באמצעות השקעה בהון האנושי ושיפור בתהליכי העבודה.

המפעמים מפעילים מערך הדרכה גדול, מודרני ואיכותי, בנושאים ייעודיים לשלטון המקומי, מדריכים ומכשירים נבחרי ציבור, מנהלים, עובדים וצוותים ברשות. לצד זאת, המפעם האזורי פועל בשיתוף עם בכירי הרשות המקומית ומסייע בתכנון וליווי תהליכי שינוי ופיתוח ארגוני; תכנון אסטרטגי; ייעוץ; אימון וניהול שותפויות.

נעמי פרידמן מנהלת אגף בכיר (מערכות מידע) במשרד הפנים כותבת בבקשת הפטור ממשרד כי בעקבות סגירת מטה המפעמים הועברה האחריות על מערכת המפרש למשרד הפנים. מערכת המפרש משמשת את המפעמים כמערכת תפעולית לניהול כלל פעילויות ההדרכה והלווי הארגוני ברשויות המקומיות. כמו כן, משמשת את משרד הפנים כמערכת ניהול ובקרה על פעולת המפעמים. משרד הפנים בהיותו גורם מתקצב את פעילויות המפעמים לרבות כל מהקשור בפיתוח ניהול ותחזוקת מערכת המפרש.

מערכת המפרש הוקמה ע”י חברת אקסיומה בשימוש בתוכנת ERP SAP Business One  כאשר לצורך התאמה לפעילות המפעמים ולצרכי משרד הפנים נכתבו  add-ons ייחודים בעלי מורכבות רבה, המשקפת מומחיות בהבנת צרכי הלקוח ברמה העסקית.

מערכת המפרש משמשת את המפעמים כמערכת תפעולית לניהול כלל פעילויות ההדרכה והלווי הארגוני ברשויות המקומיות , כמו כן, משמשת את משרד הפנים כמערכת ניהול ובקרה על פעולת המפעמים. יש הכרח ברצף של פעילות עם המערכת, יצירת פער בהמשכיות התפעול יגרום נזק משמעותי לפעולת המפעמים וההדרכה המוניציפלית.

לאור האמור חברת אקסיומה הינה החברה היחידה היכולה לספק שירותי תמיכה ברמה הנדרשת בעת הזו.

המשרד נמצא בשלבי היערכות מתקדמים מבחינת פרסום מכרז לקבלת שירותי תחזוקה ופיתוחים חדשים והכוונה היא לקבל את השירות מאקסיומה עד להתחלת עבודתו של הספק הזוכה במכרז או עד לתאריך 31.12.2018, לפי המוקדם מביניהם.

ידיעה קודמת בנושא זה פורסמה כאן באתר.