בקשה לפטור ממכרז: משרד החינוך/MICROSOFT

הגוף המפרסם: משרד החינוך/ מינהל תקשוב ומערכות מידע

תקנה: 3 (29)

שם הספק: מיקרוסופט

מהות ההתקשרות: שירותי תמיכה וסיוע מסוג Premier של חברת מיקרוסופט בכל הקשור לתפעול ויישום תוכנות החברה ולשעות ייעוץ ביישום והטמעת תוכנות אלו.

התחלת ההתקשרות: 1 במאי 2015; סיום ההתקשרות: 30 באפריל 2016

היקף כספי: 1,658,554 ש”ח

החלטה: טרום החלטת הועדה, פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: נעמי בוסטין מנהלת תשתיות כותבת בבקשה כי מינהל תקשוב ומערכות מידע  במשרד החינוך מתקין תשתיות תוכנה של חברת מיקרוסופט בשרתי המשרד ובתחנות העבודה שלו, לשם כך הוא זקוק לשירותי תמיכה וסיוע מסוג Premier של חברת מיקרוסופט בכל הקשור לתפעול ויישום תוכנות החברה ולשעות ייעוץ ביישום והטמעת תוכנות אלו. חב’ מיקרוסופט הינה היחידה שיכולה לספק תמיכה למוצריה מסוג Premier מהסיבות הבאות: משרד החינוך דורש מחויבות ישירה של היצרן, מיקרוסופט במקרה זה, לפיתרון תקלות במוצרים ב-SLA  מוסכם מראש; תהליך הסלמה לתקלה משביתה (תוך 4 שעות מפתיחת תקלה), המאפשר גישה ישירה של המשרד לדרג הבכיר ביותר של צוותי התמיכה של מיקרוסופט בחו”ל ואף למהנדסים שיכולים לערוך שינויים בקוד המוצר; לספק קשר שוטף עם צוותי הפיתוח של היצרן המאפשר השפעה על זמני אספקה של פיתרונות; חשיפה למאגרי מידע של מיקרוסופט לגבי תקלות ובעיות ברמה בינלאומית; גישה למאגר מומחים למוצרים של מיקרוסופט לצורך קבלת ייעוץ וסיוע ביישומם; יכולת להעמיד מומחים ביישום (גם מקרב שותפים עסקיים של הספק) ולתת פתרון לתקלות בכלל התוכנות המותקנות במשרד ובמערכת החינוך: מערכות הפעלה לתחנות עבודה, תוכנות Office, תוכנת OneNote, תוכנת Visio, תוכנת Project, תוכנת Terminal Server, מערכות הפעלה לשרתים, תוכנות שליטה ובקרה (שו”ב) וניהול, תוכנות אבטחה, מסדי נתונים, תוכנות פיתוח, תוכנות לניהול הפיתוח, תוכנת MS CRM על גירסאותיה השונות, תוכנת SharePoint על גירסאותיה השונות, תוכנות גיבוי, תוכנות תקשורת ודוא”ל, תוכנת אינטגרציה BizTalk. לפיכך, חברת מיקרוסופט היא הספקית היחידה שיכולה להעניק שירותי תמיכה למוצריה ברמה הנדרשת לצוותים הטכניים של מינהל תקשוב ומערכות מידע במשרד החינוך.