בקשה לפטור ממכרז: משרד החינוך – המחלקה לתרבות חרדית/ חברת התוכנה אבידב

הגוף המפרסם: משרד החינוך – המחלקה לתרבות חרדית

שם הספק: חברת התוכנה אבידב

מהות ההתקשרות: תמיכה במערכת לניהול ובקרה על בקשות תמיכה בגופים המבצעים שיעורי תורה והרצאות בתחום התרבות היהודית

התחלת ההתקשרות: 1 במארס 2015; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2015

היקף כספי: 633,424 ₪ כולל מע”מ

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: אסתר כהן יועצת מחשוב למחלקה לתרבות חרדית ולמחלקה לתרבות תורנית מטעם מינהל תקשוב ומערכות מידע במשרד החינוך כותבת בבקשה לפטור כי המחלקה לתרבות חרדית במשרד החינוך תומכת בגופים המבצעים שיעורי תורה והרצאות בתחום התרבות היהודית. על פעילויות אלו מתבצעת בקרה בשטח. היום הפרוייקט נתמך באמצעות מערכת מידע אינטרנטית, אליה מוזנות כל בקשות התמיכה לפעילויות הנ”ל והבקרה עליהן. מדובר בכ- 2.5 מיליון פעילויות המופעלות ע”י כ- 30 עמותות.  המחלקה העלתה דרישות לצורך התאמת התוכנה.

המערכת פותחה עבור המשרד והינה רכוש המשרד, ע”י חברת התוכנה אבידב, באמצעות רו”ח אשד, שהיה אחראי לביצוע הבקרות ועפ”י צרכי המחלקה. המערכת פותחה בארכיטקטורה ייחודית Ruby on Rails, RoR, לינוקס  ובסיס נתונים Microsoft SQL Server.

עם סיום ההתקשרות עם ספק הבקרות הקודם ב- 15.9.11 עברה המערכת לספקי בקרות אחרים, רו”ח אילן שגב וממנו לרו”ח עובד בן דוד. הניסיון של רו”ח אילן שגב, להתקשר עם חברת תוכנה אחרת לתפעול ותחזוקת המערכת — נכשל. לאחר מספר חודשים בהם המערכת לא עלתה לאוויר ולא ניתן היה להפעילה כנדרש, נאלץ משרד רו”ח שגב לחזור ולהתקשר עם חברת התוכנה אבידב, שרק לה הידע במערכת ובקוד התוכנה.

נכון להיום, המערכת אינה פועלת בצורה תקינה, ומאחר ומדובר בנושא רגיש ביותר בעל חשיבות גבוהה גם לתפקוד תקין של המחלקה המקצועית וועדת התמיכות, אשר מוצאות את עצמן ללא כלים המאפשרים לנהל את הפרויקט, ובהתאם לתיאור הנ”ל, אנו מאשרים כי חברת אבידב שלה הידע בתהליך ובקוד התוכנה, הינה ספק התוכנה היחיד אשר יכול לטפל במערכת זו במהירות וביעילות.