בקשה לפטור ממכרז: משרד החינוך/מכון גרטנר [לבדיקת השפעות אפשריות של תשתיות בבתיה”ס ושימוש בלפטופים/טבלטים]

הגוף המפרסם: משרד החינוך/ מינהל תקשוב ומערכות מידע

תקנה: 3 (29)

שם הספק: מכון גרטנר – המכון לחקר אפידמיולוגיה ומדיניות בריאות [המרכז הרפואי ע”ש שיבא, תל השומר]

מהות ההתקשרות: יישום תוכנית התקשוב (“התאמת מערכת החינוך למאה העשרים ואחת”) כרוך בפריסת תשתיות שונות בבית הספר, ובשימוש של תלמידים באמצעי קצה דבר המעורר סוגיות שונות בתחומי הבריאות כמו השפעות אפשריות של קרינה ובעיות ראייה, בעיות ארגונומיה, התמכרויות, ועוד.

התחלת ההתקשרות: 1 בנובמבר 2015; סיום ההתקשרות: 31 באוקטובר 2016

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: במסגרת תוכנית התקשוב (“התאמת מערכת החינוך למאה העשרים ואחת”) יש 2 מודלים של בתי ספר משתתפים: בתי ספר בדגם בסיסי בו הדגש הוא על המורה המתוקשב, ובתי ספר בדגם מתקדם בו בנוסף למורה המתוקשב יש למידה באמצעי קצה [מחשבים ניידים (לפטופים)/מחשבי לוח (טבלטים)] וספרים דיגיטליים.

יישום התוכנית כרוך בפריסת תשתיות שונות בבית הספר, ובשימוש של תלמידים באמצעי קצה. הדבר מעורר סוגיות שונות בתחומי הבריאות כמו השפעות אפשריות של קרינה, השפעות אפשריות הנוגעות לבעיות ראייה, בעיות ארגונומיה, התמכרויות, ועוד.

על מנת ליישם את תוכנית התקשוב באופן נכון ובטיחותי, ובהתאם להנחיות בג”צ וועדת החינוך של הכנסת, נדרשים למשרד החינוך ייעוץ והנחייה שוטפים בסוגיות אלה. הייעוץ וההנחייה נדרשים על-ידי אנשי מקצוע אשר בקיאים בנושאים הרלוונטיים לתוכנית התקשוב, בעלי מומחיות מיוחדת ובעלי סמכות בתחומם, מוכרים גם על ידי משרדי הממשלה הנוספים שעשויים להיות רוונטיים לנושאים אלה (כגון המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות, משרד המדע) ופעילותם משתלבת בפעילות הועדה הבין המשרדית לענייני קרינה ובטיחות שהוקמה לצורך כך.