בקשה לפטור ממכרז: משרד הבריאות/ORACLE [בהיקף 21 מיליון ש”ח]: לאחר מו”מ ארוך הושגה הנחה משמעותית העומדת על 79% ממחיר המחירון (ההנחה במסגרת הסכם החשכ”ל עומדת על 60%)

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

שם הספק:  אורקל ישראל בע”מ

מהות ההתקשרות: התקשרות עם חברת אורקל לצורך רכש ותחזוקה של רישיונות אורקל למערכת נמ”ר

התחלת ההתקשרות: 10 במאי 2014; סיום ההתקשרות: 9 במאי 2019

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המרכזית במשרד האוצר/החשכ”ל. היקף כספי: 21,150,235 מיליון ₪ [או 6,116,320 דולר]

הערות: וועדת הפטור כותבת בנימוקיה כי האישור להתקשרות בפטור ניתן לאור חוות הדעת המקצועית של מנמ”רית משרד הבריאות שירה לב עמי [מנהלת אגף בכיר למערכות מידע]. משרד הבריאות פירסם את ההתקשרות באתר האינטרנט שלו ולא התקבלה כל השגה.

משרד הבריאות מחזיק, באמצעות חברת HP, ברישיונות אורקל המשמשים את מערכת ניהול המרכזים הרפואיים (נמ”ר) של בתי-החולים הממשלתיים. עם תום הסכם ההתקשרות של חברת HP עם חברת אורקל מעוניין המשרד – בהמשך להמלצת וועדת התקשוב – להסדיר את ההתקשרות שלו באופן ישיר מול אורקל לחמש השנים הבאות.

בבדיקת מצב הרישיונות בפועל נמצא כי המשרד בתת רישוי של רישיונות ועל כן נדרש לרכוש את הרישיונות החסרים. במסגרת ההסדרה המשרד מעוניין לרכוש שירותי תחזוקה לכל הרישיונות שברשותו וכן להיערך לרכישת רישיונות ותחזוקה הצפויים לגדול כתוצאה מגידול טבעי של המערכת בחמש השנים הקרובות.

המשרד קיים משא ומתן ארוך עם חברת אורקל והצליח להשיג הנחה משמעותית העומדת על 79% ממחיר המחירון (ההנחה במסגרת הסכם החשכ”ל עומדת על 60%).