בקשה לפטור ממכרז: משרד האוצר/רד תקשורת מחשבים

שם המשרד: משרד האוצר – מינהל הדיור הממשלתי

תקנה: זכויות במקרקעין – מיקום מיוחד או תכונה ייחודית של המקרקעין

שם הספק: רד תקשורת מחשבים בע”מ

נושא ההתקשרות: מתן פטור ממכרז לשכור תוספת שטח עבור יחידת המחשוב במשרד להגנת הסביבה בירושלים. ההתקשרות לשכור שטח של כ- 550 מ”ר עבור יחידת המחשוב במשרד להגנת הסביבה אושרה ביום 6 במאי 2012 על-ידי ועדת המכרזים, וב- 3 ביוני 2012 על-ידי ועדת הפטור וזאת לאור מצוקת מקום קשה שקיימת במושכר של הנהלת המשרד להגנת הסביבה בגבעת שאול ולאור הצורך המיידי והדחוף לפנות את המושכר ברחוב קרן היסוד עד מחצית שנת 2013 (היות והמושכר היה עד לא מזמן בבעלות המדינה, אולם נמכר וכיום נשכר במסגרת הסכם לשכירות חוזרת. המשרד התחייב בפני המשכירים לפנות את דיור עד מחצית שנת 2013, לאור דרישתם לפנות את הדיור. הכל כמפורט בהחלטת הוועדה מיום 6 במאי 2012).

במהלך התכנון האדריכלי התברר כי נדרש להגדיל את שטח המושכר עבור עובדים חדשים שהאגף קיבל ועבור עובדים אשר לא נלקחו בחשבון בעת ביצוע ההתקשרות המקורית. לצורך כך יש להקצות דיור לאגף כולו במטרה למנוע את פיצולו בשני אתרים שונים. לכן, אותר שטח פנוי באותה הקומה המהווה את החלופה היחידה התואמת את הדרישות הפונקציונליות של המשרד, למעט ההתאמות המלאות שהמשכיר מוכן לבצע בעצמו ועל חשבונו ובלוח זמנים קצר ביותר התואם את ההתחייבויות המשרד בעניין פינוי המושכר ברחוב קרן היסוד תוך מספר חודשים.

ועדת המכרזים, לאחר שבחנה את האפשרות להתקשרות בדרך של מכרז פומבי ולאחר שבחנה את האפשרויות כאמור בתקנה 1ב, הגיעה למסקנה כי בנסיבות העניין אין תועלת בעריכת מכרז.

התחלת ההתקשרות: 21 במארס 2013; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2022

החלטה: אושר ע”י ועדת הפטור המרכזית

הערות: היקף ההתקשרות 5.85 מיליון ש”ח