בקשה לפטור ממכרז: משרד האוצר/בזק [התקשרות בהיקף של 60 מיליון ₪]

הגוף המפרסם: משרד האוצר – מינהל הרכש

תקנה: התקשרות המשך באישור ועדת פטור מרכזית בנסיבות מיוחדות

שם הספק: בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ

נושא ההתקשרות: המשך והרחבת התקשרות מכוח מכרז מרכזי להקמת רשת תקשורת ממשלתית. בתאריך 20/11/2012 מסתיימת תקופת הארכה בפטור (בת שנה) לאחר מימוש כל האופציות שהיו במסגרת המכרז [תקופת התקשרות ראשונה בת שלוש שנים ושתי תקופות של שנה בגין מימוש זכות ברירה]. המכרז עוסק בשירותים הניתנים תחת קטגוריית תשתיות בתחום התקשורת. כל מהלך בתחום תשתיות מחייב השקעת מאמץ ניכרת, הן מצד הספק ובעיקר מצד המזמין, בכל הקשור לקליטת שירות בתחום התשתית, בדיקתו ואופן מימושו והטמעתו על מנת שייתן מענה מלא לצרכי המשרד.

לאור זאת, התקשרות בתחום אספקת שירותים בתשתיות תקשורת אינה אפשרית לפרקי זמן קצרים (זאת להבדיל מרכישת מוצרים שהם סטנדרטיים ואין קושי מיוחד לקליטתם אצל משרד מזמין). יצויין כי מלכתחילה ההיצע בשוק התקשורת לקווי נתונים לעניין מכרז זה הוא מצומצם ובעיקר בכל הקשור למציעים בעלי יכולת פריסה ארצית מלאה. מינהל הרכש נערך זה מכבר להכנת מכרז חדש לקווי הנתונים ברשת הממשלתית, לרבות פנייה לאיתור יועץ ובמקביל בדיקת ההיצע בשוק התקשורת לשירותים במגזר זה.

בנוסף, גובשו עקרונות המכרז החדש ונבדקו השינויים בשוק, לרבות שינויים רגולטורים צפויים וההשלכות לכך. היות ומדובר בתחום שירות שכאמור לא ניתן לבצע בו שינויים תכופים, וישנה חשיבות קריטית ליציבות רשתות התקשורת במשרדים ולרצף תפעולי, מה גם שאין כל חלופה אחרת בתחום זה, מתבקשת וועדת המכרזים לאשר את הארכת תוקף המכרז בתנאים זהים , לתקופה של שנה אחת נוספת.

התחלת ההתקשרות: 20 בנובמבר 2012; סיום ההתקשרות: 20 בנובמבר 2013

החלטה: אושר ע”י החשכ”ל