בקשה לפטור ממכרז: מינהל התכנון/Oracle

הגוף המפרסם: משרד האוצר/מינהל התכנון

תקנה: 3 (29)

שם הספק: אורקל

מהות ההתקשרות: רישוי ושירותי תחזוקה לרישיונות

היקף כספי מבוקש: 1,234,895 ₪ (מוצמד לדולר)

התחלת ההתקשרות: 1 בדצמבר 2016; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2019

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: מערכות הליבה של מנהל התכנון מערכת תכנון זמין מערכת מעקב ובקרה, המערכת הגיאוגרפית ומערכת הפיקוח של הבנייה מבוססות על בסיס נתונים אורקל. מבוקש להשלים ולהתאים את הרישיונות הקיימים למצב בפועל ולרכוש שירותי תחזוקה שוטפים לרישיונות אלה.

מנמ”רית מינהל התכנון מילכה זיו נשיאל כותבת בבקשת הפטור כי מערכות הליבה של מינהל התכנון [מערכת תכנון זמין, מערכת מעקב ובקרה, המערכת הגיאוגרפית ומערכת הפיקוח על הבנייה] מנהלות את כל תחום התכנון והבנייה המחוזי והארצי. מערכות אלו מנהלות את כל נתוני התוכניות המקוונות [מערכת מבאת (המערכת המקוונת להגשת תכניות)] אשר מוזנות על-ידי האדריכלים ומשמשות את הוועדות המקומיות, המחוזיות והארציות.

באמצעות המערכות מנוהלים של שלבי התכנון מההגשה ועד האישור, לרבות ניהול המידע הגיאוגרפי.

הנתונים המנוהלים במערכות הללו משמשים את מינהל התכנון ואת מטה הדיור לתורך הקמת פאנל ממשלתי משותף של טיפול בנושא הדיור. המידע בכל המערכות הללו מנוהל בבסיס נתונים של חברת Oracle שבו מידע עצום של תשריטים, קבצי קול, מפות, תמונות ועוד.

מינהל התכנון מעוניין לרכוש תחזוקה שנתית לרישיונות הקיימים (למשך שלוש שנים). בשל הגודל העצום של בסיס הנתונים הקיים ועל-מנת לאפשר ניהול יעיל שלו הוחלט להשתמש במודול Partitioning. לצורך זה מבקש מינהל הרכש לרכוש את המודול עבור שמונה רישיונות קבועים כולל תחזוקה לשלוש שנים וכן רכישת שכירות של שמונה רישיונות נוספים לשנה כולל תחזוקה לשנה זו.

לדבריה, “מינהל התכנון כבר רכש רישיונות אורקל והם מהווים בפועל תשתית שהחלפתה תהיה כרוכה בהשקעה של עשרות שנות אדם לצורך התאמת המערכות לבסיס נתונים אחר”.