בקשה לפטור ממכרז: המשרד להגנת הסביבה/Wave Guard Technologies [שדרוג המערכת לפיקוח רציף על מוקדי השידור הסלולריים]

הגוף המפרסם: המשרד  להגנת הסביבה/אגף מערכות מידע

שם הספק: וויב גארד טכנולוגיות (Wave Guard Technologies)

מהות ההתקשרות: שדרוג המערכת לפיקוח רציף על מוקדי השידור הסלולריים

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2016; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2020

היקף כספי: עד 3.8 מיליון ₪ כולל מע”מ

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות:  אורן אריאב מנהל אגף בכיר מערכות מידע במשרד להגנת הסביבה כותב בבקשה כי המשרד רכש בעבר מהחברה תוכנה המאפשרת ניטור רציף של אנטנות סלולריות דור שלישי [3G]. התוכנה היא מוצר ייחודי המתחבר למידע הגולמי אותו מייצרת האנטנה הסלולרית ומאפשר למשרד מעקב רציף אחר חריגות האנטנות מהתקן שאושר להן, והעברת דרישה לתיקון הליקויים בזמנים קצרים. המערכת מאפשרת למשרד לבצע אכיפה בנושא ולוודא עמידה של החברות הסלולריות בתנאי הרישיון שהוגדרו להן.

החוזה עם חברת וויב גארד הסתיים ונדרש לחדש אחריות ותחזוקה לתוכנה כמו גם רכש של מודול דור רביעי [4G] לאור הצורך בביצוע אכיפה בהתאם להתקדמות טכנולוגיית הסלולר לדורות הבאים בהתאם לפרישת הרשתות.

במסמך של ד”ר סטליאן גלברג ראש האגף למניעת רעש וקרינה במשרד להגנת הסביבה נאמר בין היתר כי “המערכת לפיקוח רציף על מוקדי השידור הסלולריים גרמה למהפיכה של ממש בכל הקשור לשקיפות המידע ולפיקוח יעיל וצמוד על התנאים בהיתרים שהמשרד מנפיק למוקדי השידור הסלולריים.

“כיום המערכת מפקחת רק על מוקדי שידור המשדרים בטכנולוגיית UMTS (הדור השלישי) וזאת מאחר שנפח הנתונים המועבר דרך מוקדי שידור אלו הינו הגדול ביותר ולכן גם הקרינה הנפלטת מהם. לאחרונה החלו החברות לשדר בטכנולוגיית LTE בנוסף לטכ’ ה- UMTS והצפי הוא שבתקופה הקרובה רוב השידורים יהיו בטכנולוגיה זו. לכן ברור שיש הצדקה לפקח באותה דרך על שידורי LTE בנוסף לפיקוח על שידורי UMTS.

“(…) יש לציין שבנוסף לפיקוח, המערכת מאפשרת ניהול ההיתרים והמעקב לאחר ביצוע תשלום האגרות”.