בקשה לפטור ממכרז: המועצה לביטחון לאומי(מל”ל)/אלעד מערכות תוכנה

הגוף המפרסם: משרד ראש הממשלה/המועצה לביטחון לאומי

שם הספק: אלעד מערכות תוכנה בע”מ

מהות ההתקשרות: תחזוקת Database למערכת שנ”י לשנת 2015

החלטה: טרום החלטת הועדה

הערות: וועדת ענ”א מצטטת בהחלטתה את דבריה של חנה מרגלית הממונה על מערכות המידע של המל”ל לפיהם במל”ל נעשה שימוש במערכת שנ”י – מערכת המידע המרכזית שלה. על-מנת לשמור על תקינות בסיסי הנתונים של המערכת יש צורך לבצע תחזוקה שוטפת (אח לשבועיים) וכן לטפל מיידית בתקלות כדי למנוע השבתת המערכת. כיום קיימת התקשרות עם חברת אלעד מערכות. בסיסי הנתונים מותקנים על תוכנות תשתית של חברת מיקרוסופט SharePoint ו- SQL. מאגר המידע במל”ל כולל טבלאות ייעודיות המשרתות את תוכנת ShareDocs (חבילת התוכנה אשר נרכשה מחברת אלעד). תחזוקתן משפיעה על פעילות ותקינות המערכת כולה. תחזוקת בסיס הנתונים הייעודי היא חלק ממסגרת התחזוקה השוטפת לכל בסיסי הנתונים במערכת.

זה מספר שנים שהפניות לחברות שונות לצורך קבלת מחיר עבור תחזוקת בסיסי הנתונים של המערכת אינן נענות כיוון שהחברות הללו אינן מעוניינות לבצע תחזוקה לבסיס נתונים המשמש תוכנת מדף של חברה אחרת. חברת אלעד המחזקת את ShareDos היא החברה היחידה שהגישה הצעת מחיר לתחזוקת בסיסי הנתונים במערכת לשנה זו.

עוד ציינה חנה מרגלית כי בתקופה שלפני הקמת המערכת סוכם עם ראש אגף בכיר מערכות מידע במשרד ראש הממשלה כי ה- DBA של המשרד יבצע את תחזוקת ה- Data Base של מערכת שנ”י ואולם עם הקמת המערכת הוברר כי אין למשרד יכולת לעמוד במטלה זו עקב העומס הרב המוטל על ה- DBA של המשרד.

לאור זאת שוכנעה וועדת ענ”א כי אין אפשרות לפנות בבקשה לקבלת הצעות מחיר מספק נוסף.