בקשה לפטור ממכרז: הלמ”ס/רמי לוי תקשורת בע”מ

הגוף המפרסם: משרד ראש הממשלה – הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ”ס)

תקנה: 3 (29)

שם הספק: רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע”מ

נושא ההתקשרות: התקשרות עם חברת רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע”מ, כספק יחיד, לקבלת קבצים של מספרי טלפון של 012 טלקום המקושרים לתעודות הזהות של מנויי החברה. רק לחברת הטלפון שאיתה התקשרו הלקוחות, קיימת אפשרות השיוך בין מספר הטלפון לתעודות הזהות של הלקוח.

הלמ”ס הוא גוף שתפקידו להפיק את הסטטיסטיקה הרשמית של מדינת ישראל, סטטיסטיקה מעודכנת ואמינה ככל שניתן לציבור ולכלל המשק.

הפקת הסטטיסטיקה מתבצעת באמצעות סקרים שונים שהלמ”ס מבצע, מקצתם באמצעות ראיונות טלפוניים לנדגמים ספציפיים. לשם איתור נדגמים שלא נמצאו בכתובות המרשם נעזר הלמ”ס בקבצים של מספרי טלפון מחברות הטלפון השונות ע”י שיוך מספרי הזהות של הנדגמים עם מספרי הטלפון שלהם. שיטת קבלת המספרים הספציפיים כפי שהיא נהוגה עם חברות הטלפונים [כיום הדבר פועל עם בזק, הוט, סלקום, מירס, פלאפון, פרטנר/אורנג’ ו- 012 טלקום) היא שליחת תעודות זהות והחברות השונות “מצמידות” להם מספרי טלפון.

מדובר בפעילות המבוצעת מספר פעמים בשנה בדרך כלל לטובת הסקרים הבאים: סקר אוכלוסין, סקר חברתי, סקר שביעות רצון של בוגרי אוניברסיטאות וסקר כוח אדם.

הלמ”ס מדגישה כי אינה מבקשת לקבל מידע על מנויים חסויים למרות שאין היא סבורה שיש מניעה משפטית לקבל מידע זה. בפנייתה לחברות התקשורת מדגישה הלמ”ס כי “אנו רגישים לבעיות שהשימוש במידע זה עלול לגרום לכם וגם לנו הענייני המנויים החסויים. לכן אנו מעדיפים שלא לדרוש לקבל מידע כזה מכם כיום”.

התחלת ההתקשרות: 24 באוקטובר 2012; סיום ההתקשרות: 14 באוקטובר 2015

החלטה: אושר

הערות: דיווח פטור משרדי