בקשה לפטור ממכרז: בנק ישראל/בזק

הגוף המפרסם: בנק ישראל

שם הספק: בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ

מהות ההתקשרות: התקשרות עם חברת בזק כספק יחיד לרכש ותחזוקת קווים: קווי טלפון אנלוגיים למערכות הביטחון; קווי נל”ן לספקים חיצוניים; קווי הבורסה לני”ע; קווי גיבוי למרכזיות ATM Direct וקווי ADSL [היקף של 750,000 ₪ ל- 5.5 שנים].

סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2019

החלטה: טרום החלטת הועדה

הערות: פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד. ליאור ג’ורג’י מנהל יחידת הייצור בחטיבת טכנולוגיית מידע בבנק ישראל כותב לגבי 3 הרכיבים הראשונים בבקשה כי הצורך ברכישת הקווים ותחזוקתם נגזר מדרישות הגורמים מולם עובד בנק ישראל: קווי טלפון אנלוגיים למערכות הביטחון [בהתאם לדרישת ספקי מערכת הביטחון]; קווי נל”ן [בהתאם לדרישת גורמים פיננסיים שונים מולם עובד בנק ישראל] וקווי הבורסה לני”ע [בהתאם לדרישות הבורסה]. לדברי ליאור ג’ורג’י, ספקי התקשורת של מרכזיות הטלפוניה של הבנק הם הוט (HOT) וחברת פרטנר תקשורת. לצורך גיבוי המרכזיות במקרה של תקלה או השבתה יזומה נדרשת אספקה של קווים ע”י הספק השלישי (חברת בזק).

לגבי 2 הרכיבים האחרונים נכתב בבקשה להתקשר עם ספק יחיד: קווי גיבוי למרכזיות ATM Direct ומשמשים להתחברות מרחוק [מבוססים עם טכנולוגיה של חברת בזק; אין ספק אחר שבאפשרותו לספק את השירות] וקווי ADSL ומשמשים לתחנות הביטחון, ניהול אתר אינטרנט, חדר עסקאות, תמיכה ואינטרנט סניף יבנה [מבוססים על טכנולוגיה של חברת בזק. פתרונות אחרים שנבדקו התבררו כפחות טובים הן מבחינת הביצועים והן מבחינת הזמינות]