בפתיחת כנס ותערוכת הטלקום MWC 2022: בשנת 2022 יהיו בעולם 1 מיליארד חיבורי דור חמישי

בדברי הפתיחה של כנס ותערוכת הטלקום השנתיים MWC 22 בברצלונה ספרד אמר Mats Granryd מנכ”ל ארגון GSMA כי בשנת 2022 יהיו בעולם 1 מיליארד חיבורי דור חמישי.

בסופה של שנת שנת 2025, הדור החמישי יגיע לשיעור של כרבע מכלל חיבורי המובייל בעולם ויותר משניים מכל חמישה אנשים יחיו ב’הישג יד’ של רשת דור חמישי.

מנכ”ל GSMA ציטט נתונים מהדו”ח החדש Global Mobile Economy Report 2022 וציין כי 5.3 מיליארד אנשים ברחבי העולם מנויים כיום על שירותי מובייל מהדורות השונים. מדובר בשיעור של 67% מכלל אוכלוסיית העולם.

הערך של טכנולוגיות ושירותי מובייל הניב בשנת 2021 סכום כולל של 4.5 טריליון דולר של ערך כלכלי מוסף. משמעות הנתון היא 5% מהתמ”ג העולמי אשתקד. נתון זה צפוי לגדול ביותר מ- 400 מיליארד דולר ולהגיע בשנת 2025 לכ- 5 טריליון דולר.

עוד מצביע הדו”ח החדש על כך שבעשור האחרון, ההשקעות בתשתיות רשתות מצד המפעילים צימצמו את פער הכיסוי מכשליש מאוכלוסיית העולם ל- 6% בלבד אולם עדיין נותר הרבה מה לעשות.

כיום 3.2 מיליארד איש או 41% מאוכלוסיית העולם אינם משתמשים באינטרנט נייד.

* בין הדוברים המובילים ביום שני (1.3.2022) יהיה שוקי שמר נשיא ומנכ”ל חברת אמדוקס (Amdocs).

** כפי שכבר פירסמתי ביום שישי האחרון, משלחת של שמונה אנשי משרד התקשורת בראשות שר התקשורת יצאה לכנס ותערוכת הטלקום MWC 2022. המשלחת כוללת את שר התקשורת יועז הנדל; מנכ”לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין; עמית פרסיקו יועץ בכיר בלשכת השר; מרים סלע יועצת לשר; בן צ’רטוף דאר יועץ מנכ”לית; איה בן-פורת סמנכ”לית בכירה ומנהלת מנהל פיקוח ואכיפה; יעל מלם-יפה ממונה בכירה (ייעוץ משפטי); טל אלימלך מנהל תחום בכיר (רגולציה) אגף כלכלה.