בפעם הראשונה אחרי 18 שנה: הדואר בשווייץ יעלה מחיר משלוח מכתבים

אשרינו וטוב לנו שזכינו בכך שיש לנו כאן בארץ מומחה טלקום, ‘הלוחם הבודד בעוולות משרד התקשורת’, המתריע על כך שרשתות התקשורת נופלות כל הזמן במדינה וכי שר התקשורת יועז הנדל וצמרת חברת דואר ישראל “מפקירים האזרחים, תושבי ישראל, לשירות דואר של עולם שלישי”.

לעומת זאת, בשווייץ לא התברכו ולא זכו ל’מומחה טלקום’ משלהם וכך מסתבר בימים אלו כי לראשונה אחרי 18 שנה הדואר בשווייץ יעלה (החל מינואר 2022) את מחיר משלוח מכתבים. מדובר על עלייה של 5-10 סנטים שווייציים למכתב לפי סוג המכתב. הדבר קיבל את אישורו של ה- price controller שאישר רק מחצית מהעלייה שביקש הדואר המקומי להחיל.

דיווחים במדינה מצביעים על כך שהגידול בהיקפי משלוח החבילות מיטיב עם חברת הדואר הפדרלית. במחצית הראשונה של שנת 2021 חל גידול בשיעור של 7% במחזור של החברה ל- 3.6 מיליארד פרנקים שווייצריים. מדובר בגידול משמעותי לעומת התקופה המקבילה שנה קודמת לכן, ב- 2020, כשהמחזור עמד על 30 מיליון פר”ש, בשל נזקי קורונה. מנהל הדואר השוויצרי Roberto Cirillo אומר כי החברה שלו כבר התאוששה מהמגיפה העולמית.

בתחילת השנה הנוכחית, במסגרת אסטרטגיה חדשה, שולבו ליחידה אחת נושאי משלוחי מכתבים וחבילות. יחידה אחרת מכונה Communication Services שבפועל אינה קיימת עדיין.