הופצה בקרב השרים הצעת החלטה להעברת סמכויות משר התקשורת וראש הממשלה בנימין נתניהו לשר צחי הנגבי

בעקבות חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה מיום 14.6.2016, הופצה ביום רביעי 6.7.2016 בקרב השרים הצעת החלטה להעברת סמכויות מראש הממשלה בנימין נתניהו לשר צחי הנגבי. מדובר בסמכויות הנתונות לשר התקשורת בכל הנוגע לחברות בזק ויורוקום אחזקות והחברות שבאחזקתן.

“בהתאם לסעיף 19(ב’) בתקנון עבודת הממשלה, אם לא תוגש הסתייגות מההצעה בתוך שבוע ימים, היא תקבל תוקף של החלטת הממשלה”, כותב אריה זהר ממלא מקום מזכיר הממשלה. לאחר מכן הנושא יועבר לאישור מליאת הכנסת. היועצת המשפטית של משרד התקשורת דנה נויפלד לא הביעה התנגדות להצעת ההחלטה.

בהצעת ההחלטה נאמר:

“מחליטים: 1. בהתאם לסמכות הממשלה לפי סעיף 312(ב’) לחוק יסוק: הממשלה, להעביר לשר צחי הנגבי את הסמכויות הנתונות לשר התקשורת עפ”י –

■ חוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982;

■ פקודת הטלגרף האלחוטי (נוסח חדש), התשל”ב – 1972;

■ חוק הפצת שידורים באמצעות תחנות שידור ספרתיות, התשע”ב – 2012;

■ חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, תש”ן – 1990;

■ חוק התכנון והבנייה, תשכ”ה – 1965;

■ חוק הקרינה הבלתי מייננת, תשס”ו – 2006;

■ חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – נתוני תקשורת), תשס”ח – 2007;

■ חוק סיווג, סימון ואיסור שידורים מזיקים, תשס”א – 2001;

■ חוק שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, תשנ”ח – 1998;

■ חוק איזורים חופשיים לייצור בישראל, תשנ”ד – 1994;

אשר הפעלתן נדרשת בקשר עם אחד מאלה – (1) עניינים הנוגעים למר שאול אלוביץ, חברת יורוקום אחזקות בע”מ והחברות שבאחזקתם; (2) עניינים המשפיעים באופן מהותי על אחת מן החברות בקבוצת בזק;

בכלל אלה, ייכללו –

(1) הפעלת סמכויות בתחומים שבהם חברה מקבוצת בזק מהווה מונופול, או עומדת בתחרות בלעדית (או כמעט בלעדית) עם חברה אחרת; ובכלל כך (א) אסדרת תחום התשתית הקווית הנייחת ושירותי הטלפוניה הנייחת; (ב) אסדרת השידורים הרב ערוציים; (2) הפעלת סמכויות בקשר עם צו התקשורת (בזק ושידורים)(קביעת שירות חיוני שנותנת בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ), התשנ”ז – 1997”.