בעקבות התקפת ההאקרים על בית-החולים הלל יפה: משרד הבריאות מתקשר בפטורים ממכרז [“התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”] עם החברות קומסק, כובע לבן ו- 2B Secure

בעקבות התקפת ההאקרים על בית-החולים הלל יפה, משרד הבריאות מתקשר בפטור ממכרז [“התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”] עם חברת קומסק עבור שעות ייעוץ מומחה אבטחת מידע למערכות  Check Point Software Technologies.

ב- 27 באוקטובר 2021 קיימה וועדת הפטור המשרדית במשרד הבריאות ישיבה בבקשת המשרד להתקשרות זו. בנימוקי הוועדה נאמר בין היתר: “ביום 13/10/2021 בוצעה מתקפת סייבר על בית-החולים הלל יפה בחדרה, כל המידע כולל שרתים ותחנות קצה הוצפנו ע”י נוזקות כופר וגרמו להפסקת הפעילות המחושבת בכל בית החולים כרגע עבר בי”ח לשימוש ידני וחלק מהשירותים הניתנים לציבור הופסקו ואזרחים מופנים למרכזים רפואיים אחרים להמשך טיפול.

“בשלב זה ועל מנת להעריך את היקף הנזק שנגרם, ובמטרה לנסות ולתקן את נזקי המתקפה נדרש אגף מערכות מידע ומחשוב במשרד הבריאות לבצע מספר פעולות דחופות על מנת לצמצם את הנזק ולהחזיר את המערכת לפעילות בטוחה.

“בשל חומרת העניין ודחיפות הטיפול בנושא מבקש מנהל תחום תשתיות ואבטחת מידע ראובן אליהו להתקשר עם חברת קןמסק עבור שעות ייעוץ מומחה אבטחת מידע  Check Point Software Technologies  – מערכת אבטחת המידע אשר מותקנת על גבי שרתי המשרד ובתי-החולים.

“במסגרת התקשרות זו מבקש האגף להעסיק בין היתר חוקרים ואנשי סייבר לפענוח ולטיפול במתקפה.

“החלטה: לאור המפורט לעיל, מאשרת ועדת הפטור המשרדית את ההתקשרות עם חברת קומסק עבור שעות ייעוץ ואבטחת מידע למערכות Check Point Software Technologies”.

בוועדת הפטור של המשרד נכללים פרופ’ נחמן אש המנכ”ל, עו”ד דנה נויפלד היועמ”ש ורו”ח חסן אימסעיל החשב.

פטור נוסף שפורסם אף הוא עם חברת 2B Secure מקבוצת מטריקס. לגביה נאמר בנימוקי וועדת הפטור: “בשלב זה ועל מנת להעריך את היקף הנזק שנגרם, ובמטרה לנסות ולתקן את נזקי המתקפה נדרש אגף מערכות מידע ומחשוב במשרד הבריאות לבצע מספר פעולות דחופות על מנת לצמצם את הנזק ולהחזיר את המערכת לפעילות בטוחה.

“בשל חומרת העניין ודחיפות הטיפול בנושא מבקש מנהל תחום תשתיות ואבטחת מידע ראובן אליהו להתקשר עם חברת טו בי סקיור עבור שעות ייעוץ מומחה אבטחת מידע, ומומחה מו”מ.

“במסגרת התקשרות זו מבקש האגף להעסיק בין היתר חוקרים ואנשי סייבר לפענוח ולטיפול במתקפה.

“החלטה: לאור המפורט לעיל, מאשרת ועדת הפטור המשרדית את ההתקשרות חברת טו בי סקיור עבור שעות ייעוץ ואבטחת מידע לצורך טיפול במתקפת הסייבר”.

פטור שלישי הוענק בהקשר זה לחברת כובע לבן.