בעקבות הפרסום השבוע ב”כאן” לגבי המשרדים של משרד החוץ במגדל צ’מפיון הנותרים ללא שימוש: ההתקשרות בפטור ממכרז שחמקה מתחת לרדאר

בשני, 2.5.2022, בערב שידר הכתב מיכאל שמש ידיעה ב”כאן 11 – תאגיד השידור הישראלי ידיעה ב’פרסום ראשון’ לפיה “המדינה משלמת יותר ממיליון שקלים בשנה על משרדים – לפיד לא משתמש בהם“.

בידיעה נאמר כי “המדינה משלמת יותר ממיליון שקלים בשנה על משרדים בתל אביב, בשטח של יותר מ-1,000 מ”ר, בשביל שר החוץ יאיר לפיד – אך לפיד לא משתמש בהם. השר מקיים במקום זאת פגישות במטה המפלגה או במלונות יוקרה. בשבוע שעבר, עקב דיווח בחדשות הערב בכאן 11, לפיו לפיד מקיים פגישות מדיניות במטה המפלגה, נמסר מטעמו כי אין לו משרדים אחרים במרכז.

“תגובת לשכת שר החוץ: “משרדי צ’מפיונס ברמת גן משמשים שלוחה של המשרד לעניינים אסטרטגים שהטמענו במשרד החוץ במסגרת צמצום משרדי הממשלה ועמדת שר החוץ היא שאין צורך במשרדים האלה והם צריכים להיסגר ולעבור לירושלים. הנושא יבחן על ידי גורמי המקצוע בתום השנה. המשרד הנ”ל לא משמש לאירוח אורחים וביקורים רשמיים של שרי חוץ בישראל. ככלל, הפגישות המדיניות הרבות של שר החוץ נערכות ברובן במשרד החוץ בירושלים ובחלקן בתל אביב לפי הצורך”.

= = = = = = = = = = = =

הידיעה החזירה אותי להודעה של משרד החוץ מחודש מארס 2022 שלדעתי חלפה מתחת לרדאר ולא זכתה לפרסום כלשהו. אז היה מדובר בכוונת התקשרות המשך עם מהנדס לשם “תכנון מוקד חירום מבנה צ’מפיון בבני ברק”.

בכוונת ההתקשרות נאמר בין השאר כי “משרד החוץ מתכוון להקים מוקד חירום בשטח מחסנים במבנה צ’מפיון בבני ברק. לצורך הקמת המוקד, יידרשו תוכניות אדריכליות וריהוט”.

לפי פירוט נתוני הפרוייקט, מדובר ב”מוקד חירום לאיוש 24/7 במצב חירום לאומי”, בעל 25 עמדות עבודה כשבכל  עמדה שלושה מחשבים (רשתות בסיווג שונה). השטח כולל ארבעה מחסנים, כ- 121 מ”ר ברוטו.

ועדת המכרזים של משרד החוץ התכנסה לדון בנושא ב- 8 במארס 2022 ואישרה את ההתקשרות.

לא ידוע מעבר לכך מדוע נדרש מוקד כזה למצב חירום לאומי ומה תהיה הפעילות בו. למשרד החוץ הפיתרונים.