בעקבות דיוני וועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון: התקשרות של מ”י בפטור ממכרז לרכש ערכות השקטה פסיביות אקטיביות עבור האירועים במירון השנה

12:57 11.04.2022

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים:

הגוף המפרסם: משטרת ישראל (מ”י)

תקנה: תקנה 3(20) – רכישת ציוד מבצעי עבור משטרת ישראל

שם הספק: סורס אוף סאונד בע”מ

מהות ההתקשרות: מכרז לרכש ערכות השקטה פסיביות אקטיביות

התחלת ההתקשרות: 4 באפריל 2022; סיום ההתקשרות: 31 במאי 2023

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המשרדית במשטרה, בהמלצת וועדת המכרזים המשרדית; כפוף לאישור מפכ”ל המשטרה

הערות: בנימוקים לאישור ההתקשרות נאמר בין היתר כי “כעולה מהבקשות, כחלק מהפקת לקחים מאסון מירון עולה פער של רכש 70 ערכות השקטה למכשירי הקשר, אשר יכולות להתמודד עם מצבי רעש קיצוני.

“[…] המענה שהוצע באטו”ב הינו ערכת השקטה פסיבית-אקטיבית שהינה אמצעי בעל אוזניות, כאשר בכל אוזניה יש מיקרופון ורמקול זעירים בתוך תעלת האוזן. באמצעי זה לשוטר יש יכולת לווסת את רעשי הסביבה מדממה מוחלטת ועד לעוצמת השמע הנדרשת לו. כמו כן, השמע ממכשיר הקשר של השוטר נשמע ישירות לתוך האמצעי הנ”ל.

“המדובר באמצעי קיים במשטרה אשר נרכש עד עתה באמצעות הרחבה שבוצעה למכרז 79/17. מכרז זה הסתיים ביום 14.1.2022. מכרז חדש אושר בוועדה זה לא מכבר ועתיד להתפרסם ביום 7.4.2022.

“בהקשר זה הובהר לוועדה כי ייתכן וקיים אמצעים נוספים אולם לנוכח סד הזמנים הדוחק לא ניתן לבחון ולבדוק אמצעים אלו והמלקה המקצועית מבקשת להסתמך על אמצעי קיים אשר למשטרת ישראל קיים ניסיון עם השימוש בו.

“מכאן שלא ניתן כרגע לבצע רכש מכוח מכרז. בהקשר זה יובהר כי לדברי המחלקה המקצועית, העיכוב בפרסום המכרז גרם לכך שבמק”ש לא נערכו לרכש האמצעי וציפו לרוכשו באמצעות מכרז.

“מכיוון שלנוכח האמור, כרגע לא ניתן לבצע רכש מכוח המכרז, מבוקש לבצע את הרכש מכוח תקנה 3(20) כפטור מבצעי דחוף.

“כאמור, אירועי מירון צפויים להתקיים עוד פחות מחודשיים. זמן האספקה של אמצעי זה עומד על כ- 20 ימי עבודה ומכאן שמדובר ברכש מבצעי דחוף. המתנה למכרז תפגע בפעילותה המבצעית של משטרת ישראל ומכאן שהוועדה סבורה כי קיימת הצדקה לאישור הפטור.

“[…] הובהר לוועדה כי הרכש הנ”ל מוגבל לרכש של 70 אמצעים אשר ייועדו למחוז צפון לאירועי מירון, כאשר מעבר לאמצעים אלו, במכרז נלקח בחשבון רכש הנדרש עבור היחידות המיוחדות, אשר נזקקות אף הן לאמצעי הנ”ל.”