בעל חברת אבטחת סייבר בהודו טוען כי NSO יכולה לנטר עד 500 מכשירי טלפון בשנה

העיתון ההודי  The Economic Times, ET פירסם לפני מספר ימים ידיעה במסגרתה הופיעו הדברים הבאים:

“אדם, המנהל חברת אבטחת סייבר פרטית ואשר בחן מקרוב את יכולותיה של מערכת Pegasus [של חברת NSO Group הישראלית]  אמר ל- ET – בתנאי שזהותו תישמר ולא תפורסם – כי הרוגלה יכולה לנטר עד 500 מכשירי טלפון בשנה אולם יכולה לעשות זאת בעד 50 מכשירים בכל פעם. עלות רישוי מערכת פגסוס מגיעה ל- 7-8 מיליון דולרים לשנה”.

העיתון ציין כי מסמכי התביעה של WhatsApp נגד NSO בבית-המשפט בארה”ב מציגים הסכם עם חברה בגאנה שבאפריקה לניטור של 25 מכשירי טלפון.

חברת NSO הישראלית “מככבת” בכלי התקשורת בהודו ה תקופה ארוכה לאור האשמות כי נעשה שימוש בטכנולוגיה שלה ע”י גורמי מימשל.

העיתון Hindustan Times דיווח לפני מספר ימים כי פאנל בן שלושה חברים שנתבקש לבדוק את פעילות NSO בהודו והחדירה לכאורה לטלפונים של פוליטיקאים, עיתונאים ופעילים בהודו הגישה דו”ח ובו ממצאי בדיקתו לבית-המשפט העליון של הודו. תוכן הממצאים נשאר חסוי בשלב זה.  בחודש מאי בדק הפאנל 29 מכשירים לשם ניתוח פורנזי.

בפאנל היו חברים Dr Naveen Kumar Chaudhary דיקן National Forensic Sciences University/Gandhinagar וכן Dr Prabaharan P פרופסור ב- Amrita Vishwa Vidyapeetham/Kerala ופרופסור Dr Ashwin Anil Gumaste מ- IIT Bombay.

בית-המשפט העליון צפוי לקבוע מועד לשימוע נוסף בראשות השופט בדימוס RV Raveendran שידון בממצאים. העיתון אומר כי הדיון עשוי להתקיים ב- 12 באוגוסט לפני מותב שיכלול את השופט הראשי NV Ramana ועימו השופטים Surya Kant ו- Hima Kohli.