בעלת מניות בחברת בזק ביקשה לעיין בעתירתה נגד משרד התקשורת

חברת קידוחי סי אף איי בע”מ – בעלת מניות בחברת בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ – הגישה לבית-המשפט העליון בקשה לעיין בכתב העתירה שהגישה בזק נגד משרד התקשורת.

ב- 24 בפברואר 2014 פירסם שופט ביהמ”ש העליון סלים ג’ובראן החלטה בנושא זה וכתב כי “בבקשה נטען כי נוכח היחסים בין המבקשת לעותרת, יש למבקשת עניין בהליך. בהתאם, נתבקש לעיין בתיק בכל דרך שיראה בית-המשפט לנכון”.

בהחלטת השופט נאמר עוד כי חברת בזק התנגדה לבקשת העיון: “לשיטתה הבקשה אינה עונה על אמות המידה לעיון הקבועות בתקנות בתי-המשפט ובתי הדין לעבודה … בהקשר זה נטען, בין היתר, כי המבקשת לא עמדה בחובת ההנמקה הנדרשת ממנה”. עוד טענה חברת בזק כי ‘הבקשה נעדרת הצדקה לגופה’ וכי “בכתב העתירה מפורטים נתונים אשר למבקשת אסור להיחשף אליהם”.

משרד התקשורת לא התנגד לבקשת העיון.

בהחלטתו כותב השופט ג’ובראן כי “לאחר העיון בבקשה ובתגובות מצאתי להיעתר לבקשת העיון בתיק … בנסיבות המקרה, המבקשת היא בעלת מניות בעותרת ומכאן עניינה בהליך. בנוסף, לא מצאתי כי ישנו חשש לפגיעה אפשרית בעותרת. העותרת אומנם ציינה בתגובתה כי ‘במיוחד אמורים הדברים נוכח רגישותו של המידע שביקשה בזק (העותרת) בעתירה, ואשר כולל נתונים שלמבקשת אסור להיחשף אליהם, שכן הם אינם מסוג הנתונים המפורסמים לציבור”.

השופט ממשיך וכותב בהחלטתו כי חברת בזק לא הצביעה על נזק ממשי כלשהו. “ממילא, הבקשה היא לגבי עיון בכתב העתירה ולא בנתונים שהעותרת מעוניינת לקבלם מן המשיב. משכך, העיון אינו מקיים את החשש שעליו מצביעה העותרת. הכלל הוא שיש לאפשר את העיון לאור זכות העיון הנתונה לכל אדם אשר נגזרת מעיקרון פומביות הדיון. משכך לא מצאתי טעם שלא להתיר את הדיון”.

שופט ביהמ”ש העליון סלים ג’ובראן קבע כי “דין הבקשה להתקבל. המבקשת והעותרת יקבעו ביניהן את דרך העיון הרצוייה”.

עתירת חברת בזק נגד משרד התקשורת עוסקת בטענה לפיה המשרד לא העביר אליה את כל המידע הנחוץ לה כדי שתוכל להכין את כל טיעוניה לשימוע לגבי אסדרה (רגולציה) של שוק הטלפוניה הקווית, המכונה “השוק הסיטונאי”. בין היתר נטען בהקשר זה כי משרד התקשורת שכר שירותיה של חברה בינלאומית – Frontier Economics – אך מונע מחברת בזק וממפעילים נוספים גישה אל כלל החומר של חברת הייעוץ בנושא זה ואשר שימש אותה בקביעותיה לגבי מחירי השימוש בתשתיות בזק. את פסיקת ביה”מ העליון בעתירה ניתן לקרוא כאן.

הערת עורך Read IT Now: ב- 26.12.13 פירסמתי ידיעה לגבי פטור ממכרז בהתקשרות המשך של משרד התקשורת עם חברת פרונטיר אקונומיקס בנושא זה.