ייצוגית נגד פרטנר (בהיקף קבוצתי של 15 מיליון ₪) בשאלה: “האם הפרה את פרטיות חברי הקבוצה והטרידה אותם לצורך שיווק חבילות אינטרנט מהיר בתשתית הסיבים” [ידיעה מעודכנת]

09:18 07.04.2021

קטגוריות: אינטרנט משפט

תגים: ,

בסוף 9/2020 דיווחתי כאן באתר זה על תביעה ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית נגד סלקום בשל ‘פיתוי’ דיירים להדליף מס’ טלפון של המתגוררים בבתי דירות במטרה לצרפם לפרוייקט פריסת הסיבים האופטיים שלה.

עתה הוגשה ע”י אחד מהתובעים הללו ובאמצעות אותו ב”כ בתביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) חדשה נגד פרטנר בהיקף קבוצתי של 15 מיליון ₪. עילת התביעה: חברת פרטנר “משדלת מי מדיירי הבניין להדליף את פרטי הקשר של שכניו מתוך קבוצת הוואטסאפ של הבניין על מנת שתוכל ליזום שיחות טלפון שיווקיות לשכנים ומשלוח הודעות SMS בקשר לשיווק חבילות מיזם האינטרנט המהיר בסיבים האופטיים. כן מטרידה המשיבה את דיירי הבניין בהסתננות לבניין ללא רשות ותוך התדפקות על דלתות הדירות ותליית חומר שיווקי ברחבי הבניין לרבות על מפתן דלתות הדירות”.

לבית-המשפט המחוזי חיפה הוגשה ב- 7.4.2021 התביעה הנ”ל. התובע בתיק זה הוא בנימין איזקס.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “בבניין בו מתגורר המבקש קיימת תשתית של סיבים אופטיים שנפרסה במקביל הן ע”י פרטנר והן ע”י חברות תקשורת מתחרות. כך גם בבניינים רבים אחרים בישראל. לאור פריסה מקבילה של סיבים מטעם חברות תקשורת מתחרות, כמו גם בשל העלות השקועה הגבוהה שבפריסת תשתית הסיבים האופטיים, התפתחה תחרות בין החברות על דיירים המתגוררים באותו בניין.

“תחרות זו הניבה טקטיקות שיווק ומכירה פסולות, הן במישור המשפטי והן במישור המוסרי-ערכי, תוך רמיסת פרטיותם של דיירי אותם הבניינים, באמצעות פיתוי של מי מדיירי הבניין ושידולו להדליף לפרטנר את מספרי הטלפון של דיירי הבניין, תמורת הטבה כספית הניתנת לדייר אחד מהבניין.

“פרטנר אינה לבדה. היא מיישמת את אותה פרקטיקה פסולה אשר מונהגת ע”י מתחרותיה ושבעניינה הוגשה תביעה ייצוגית דומה כנגד סלקום […] גם שם פורטה שיטת הפיתוי“.

“[…] פרטנר, כמו סלקום, משדלת את הדייר הסורר להדליף לה את פרטי הקשר של שכניו ושכנותיו ללא ידיעתם ובלא הסכמתם. זאת, כדי שתוכל ליזום אליהם שיווק טורדניות המפרות את שלוות חייהם, על-מנת לשכנעם לצרוך חבילת אינטרנט מהיר בתשתית הסיבים האופטיים. בפיתוי זה נותנת פרטנר, כמו סלקום, שוחד לדייר הסורר – הטבה כספית בתמורה להדלפה המיוחלת”.

“לא זו אף זו: נציגי פרטנר מטרידים את דיירי הבניינים, תוך הפרה חמורה של פרטיותם. בין היתר, נציגי פרטנר חודרים לשטח הבניין המאובטח בדלת ומנעול, ללא רשות והסכמת הדיירים, חרף העובדה שהכניסה סגורה ומאובטחת ב’קודן’. לאחר מכן נציגי פרטנר מתדפקים על דלתות בתיהם של דיירי הבניין לרבות בשעות המנוחה, מצלצלים בפעמון הדלת, תולים בכל רחבי הבניין פליירים אודות השירות המוצע ע”י פרטנר ללא רשות, לרבות על דלתות דירותיהם של השכנים. מדובר בהטרדה הנעשית באמצעות פלישה לתוך מרחב החיים של הדיירים, לביתם מבצרם, מתוך מטרה מסחרית שיווקית”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד צביקה מצקין.

[הערה: כל ההדגשות בידיעה זו מופיעות כך במקור].