בנק ישראל פירסם הודעה בדבר בחינת קיומם של ספקים בנושא “אספקת קווי תקשורת וקווי טלפון ושירותי תשתית בגינם”

ב- 13 בפברואר 2022 פירסם בנק ישראל הודעה בדבר בחינת קיומם של ספקים בנושא “אספקת קווי תקשורת וקווי טלפון ושירותי תשתית בגינם”. ההתקשרות המדוברת היא עם בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ. מועד אחרון להגשת הסתייגויות בעניין זה הוא 3 במארס 2022.

צורפה חוות דעת מקצועית של רפאל אלשייך מחטיבת טכנולוגיית מידע בבנק ישראל בה נאמר בין השאר כי מדובר ב”רכישת קווי תקשורת וקווי טלפון בתחומים הבאים:

+ קווים המצויים כיום בשימוש בנק ישראל והבנק נדרש להמשיך ולעשות בהם שימוש עד למימוש בפועל של תוצאות מכרז 20/20 שפירסם הבנק; “שדרת התקשורת של הבנק מבוססת בעיקרה על קווי תקשורת שהוזמנו בעבר מחברת בזק. הבנק פירסם מכרז לקווי תקשורת שבו זכו שני ספקים אחרים. נדרשת תקופת היערכות משמעותית למהלך המורכב של החלפת ספק התקשורת בקווים המרובים בהם הבנק עושה שימוש. עד להשלמת הליך זה יש צורך בהמשך רכישת הקווים לצורך המשך הרציפות התפקודית”. [שווי ההתקשרות המקסימלי בהתקשרות המבוקשת עתה (עד 30.6.2023) עם בזק הוא 1.5 מיליון ₪ כולל מע”מ];

+ קווים המוזמנים ע”י ספקים של בנק ישראל, לצורך מימוש של ההתקשרות של הבנק עם אותם ספקים. אותם צדדים שלישיים מכתיבים לבנק כי ההתקשרות תיעשה מול חברת בזק (סוגי קווי התקשורת וספק קו התקשורת). “חברת בזק היא אחת מספקיות קווי התקשורת שהצדדים השלישיים מכתיבים לבנק לרכוש ממנה קווים לצורך ההתקשרויות עימם ולבנק לא קיים שיקול דעת בעניים אופן רכישת הקווים. בין הספקים הללו: רשות האוכלוסין וההגירה, חברת חילן ומימשל זמין” [שווי ההתקשרות המקסימלי בהתקשרות המבוקשת עתה עם בזק (עד 31.12.2031) הוא כ- 600,000 ₪ כולל מע”מ];

+ קווים אנלוגיים הדרושים לבנק לשימושים שונים [שווי ההתקשרות המקסימלי בהתקשרות המבוקשת עתה עם בזק (עד 31.12.2031) הוא כ- 250,000 ₪ כולל מע”מ].

* עפ”י בדיקת Read IT Now, במכרז 20/20 שערך בנק ישראל [“מכרז פומבי עם שלב מיון מוקדם להקמה, אספקה, הפעלה, תחזוקה וניהול של תקשורת קווית נייחת (מפ”א) ורשת נתונים רחבה”, שפורסם ב- 13.8.2020] זכו החברות פרטנר תקשורת ו- הוט.