בנק ישראל מתכוון להתקשר בפטור ממכרז עם Chainalysis לצורך נתוני מסחר ומידע נוסף על שוק הקריפטו ובפרט על נכסים קריפטוגרפיים בישראל

15:39 27.01.2023

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים:

רועי שטיין מנהל יחידת מוסדות ושווקים פיננסיים, האגף הפיננסי, חטיבת המחקר בבנק ישראל כותב בבקשת ההתקשרות בפטור ממכרז של הבנק עם חברת Chainalysis כי מדובר בקבלת נתוני מסחר ומידע נוסף על שוק הקריפטו ובפרט על נכסים קריפטוגרפיים בישראל.

“שוק הקריפטו הוא שוק ‘אנונימי’ (המשתמשים חסויים ומיקומם הגיאוגרפי אינו ידוע). חטיבת מערכות תשלומים ולסליקה מעוניינת ללמוד את הסיכונים הנובעים משוק הקריפטו ולפיכך היא מבקשת לרכוש מידע על הפעילות בשוק זה מחברה האוספת ומאגדת את הנתונים אודותיו, ובהשוואת הנעשה בישראל בתחום זה אל מול הנעשה בעולם”.

לדבריו, החברה “מנטרת, משייכת וממפה את הפעילות הקריפטוגרפית בעזרת מתודולוגיות ייחודיות שפותחו על-ידה. המידע של החברה מאפשר להעריך את היקף המסחר בישראל, לנתח אותו ולהבין  את אופי השימוש בו. החברה מאפשרת נקודת מבט ייחודית לניתוח השוק בישראל ביחס לעולם בתחום.

“החברה מנפיקה דו”חות תקופתיים על שוק הקריפטו ובהם ‘דו”ח השימוש הגיאוגרפי’.  דו”ח זה כולל ‘אינדקסים’ לשימושים שונים בנכסים ושירותים קריפטוגרפיים. ע”י חלוקה לתת-שווקים שונים בתוך שוק הקריפטו, הדו”חות מהווים מקור מידע אמין, המשמשים כלכלנים בבנקים מרכזיים ואף בארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (Organisation for Economic Co-operation and Development, OECD) ובקרן המטבע העולמית (International Monetary Fund, IMF).