בנק ישראל מבקש להתקשר עם AWS ו- Google לצורך רכישת מוצרי צד ג’ המשלימים פעילות הבנק בענן

הגוף המפרסם: בנק ישראל

תקנה: 3 (29)

שמות הספקים [בנפרד]: Amazon Web Services, AWS ;Google

מהות ההתקשרות: רכישת מוצרי צד ג’ המשלימים פעילות הבנק בענן

משך ההתקשרות: חמש שנים

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד [עבור המוצר AWS Marketplace, בהיקף 4 מיליון ₪ + מע”מ] וספק חו”ל [עבור המוצר Google Marketplace, בהיקף 1 מיליון דולר + מע”מ]

הערות: בבקשת ההתקשרות נאמר כי שני המוצרים הללו הם “קטלוגים דיגיטליים שבאמצעותם ארגונים שיש להם חשבון בענן הספציפי יכולים לצרוך שירותים משלימים של צד ג’ בתוך הענן לשם תפעול הפעילויות הקיימות.

“בנק ישראל נכלל בין המוסדות הממשלתיים שלקחו חלק במכרז [הענן הממשלתי] נימבוס, ומשכך חל על הבנק הסכם ההתקשרות של החשב הכללי עם החברות גוגל ואמזון – ‘רובד 1’.

“בנק ישראל מעוניין לרכוש משתי החברות שזכו במכרז נימבוס גם שירותים של צדדים שלישיים שיהוו רובד משלים עבור הפעילויות המבוצעות על ידו בענן, ונכללים ב- Marketplace של הספקיות הזוכות.

“שתי החברות הינן היחידות, כל אחת באשר לפעילויות שבנק ישראל מנהל במסגרת שירותי הענן הניתנים על ידה, לרכישת המוצרים המשלימים עבור אותן הפעילויות המבוצעות בעננה.

“במידה שהבנק ימצא כי ניתן לרכוש שירותים דומים ממספר צדדים שלישיים לנושא האמור בענן החברה, הוא יפעל לפי כללי רכש  פנימיים, בשים לב לגובה ההתקשרות בה מדובר, לשם בחירה בין המוצרים כאמור”.