במשרד החינוך שוקלים הכנסת תוכנות קוד פתוח כדי להוזיל עלויות

יחידת מינהל תקשוב ומערכות מידע במשרד החינוך מבקשת לבדוק האם ניתן להוזיל עלויות באמצעות הכנסת תוכנות קוד פתוח. לשם כך, מבקשת היחידה להתקשר עם ספק לייעוץ ומיפוי טכנולוגיות לצורך כניסת הארגון לתחום הקוד הפתוח ולצורך איתור תחומים בהם ניתן להחליף תוכנות קיימות בתוכנות קוד פתוח. כך נאמר בבקשה של משרד החינוך לפטור בהתקשרות ממכרז שפורסמה ב- 21 במאי 2013.

שם הספק: 2BOpen

התחלת ההתקשרות: 1 ביולי 2013; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2013

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: נעמי בוסטין CEA במשרד החינוך כותבת בבקשת הפטור כי “לשם איתור ספקים העוסקים בתחום זה בארץ, פנינו לחברת  STKI [חברת שוורצקוף אינטגרציית ידע בע”מ] וביקשנו את חוות דעתם. חברת  STKI היא בעלת היכרות טובה עם שוק ה- IT בארץ. קיבלנו מהם אישור שחברת 2BOpen היא ספק יחיד לפעילות המבוקשת”.

יצוין כי מנכ”ל חברת 2BOpen הוא טל הרמתי ש”בתפקידו האחרון כסגן החשב הכללי במשרד האוצר היה אחראי על כל המחשוב הממשלתי. קבע מדיניות מחשוב ממשלתית, עסק רבות בבחינה ובחירה של תשתיות תוכנה, ליווה את כל פרוייקטי המחשוב הגדולים של הממשלה והיה אחראי ישירות על מספר יחידות מחשוב, לרבות מימשל זמין, מרכבה (ERP ממשלתי) ויחידות המחשוב של משרד האוצר” (ציטוט מהאתר של החברה).

סמנכ”ל הטכנולוגיות של החברה הוא שרון בן-חיים, ש”בתפקידו האחרון, במשך 11 שנים, שימש כ- CTO ו-COO של משרד האוצר וכן ניהל את כל צוותי התפעול העוסקים בכך (צוות סיסטם, תקשורת, בסיסי נתונים וסיוע טכני). בשנת 1998 הקים ופיתח את מערכת המשרד הממוחשב “מאור 2000″ ובשנת 2007 יזם את פרוייקט סע”ר (תשתית ה- ECM הכלל-ממשלתית) וניהל את הפרוייקט בשנת ההקמה הראשונה”.

[הידיעה עודכנה בשעה 15:40]