במסגרת כנס Agrivest 2023 לקידום ההשקעות ב- AgTech בישראל שייערך בנובמבר: משרד החקלאות מבקש לקדם את נושא החקלאות הימית

13:13 24.09.2023

קטגוריות: כללי

תגים:

משרד החקלאות ופיתוח הכפר הודיע על כוונה להתקשרות בפטור ממכרז עם “המכון הישראלי לחדשנות” לטובת הקמת ביתן חקלאות ימית במסגרת  כנס Agrivest 2023 לקידום ההשקעות ב- AgTech בישראל שייערך בנובמבר השנה.

ד”ר עמית סויה אגף הדיג כותב בבקשת ההתקשרות [העוסקת שכירת שטח תצוגה במסגרת האירוע] כי “החל משנת 2012 מתקיים כנס אגריווסט להשקעות באגטק בישראל. בשנים האחרונות הכנס מופק בין היתר באמצעות קהילת Growing IL, שהיא קהילת האגטק הישראלית שהוקמה וממומנת ע”י ממשלת ישראל.

“כנס זה מתמקד בעיקר בקידום חברות הזנק בתחום החקלאות על ענפיו השונים ומשמש פלטפורמה למפגש בין יזמים בתחום וכלי לעידוד השקעות בתחום.

“על-פי הידוע למשרד, עד היום לא ניתנה במה לתחום החקלאות הימית בכנס, ולאחר דיונים באגף הדיג ובהמלצת מנהל האגף הוחלט השנה על הקמת מתחם בתערוכה על מנת שישמש בסיס להצגת פיתוחי הזנק בתחום זה של חקלאות ימית מטעם חברות ישראליות הפועלות בענף זה. הכוונה הנה כי בכנסים הבאים בעתיד, לאחר “דריסת הרגל הראשונית” של חברות מסוג זה בתחום לא תידרש עוד מעורבות המשרד והחברות יוכלו להציג את מרכולתן באופן עצמאי, ללא צורך “בתיווך” המשרד.

“נוכחות המשרד בתערוכות מסוג זה ומתן במה לחברות הזנק המפתחות פיתרונות/יישומים לתחום החקלאות הימית הנו לא פחות מקריטי: ענף החקלאות הימית נמצא בפני פרשת דרכים בימים אלו אשר מחד, הייצור המקומי הולך ודועך (חוות דגי הדניס בנמל אשדוד נסגרת בימים אלה), ומאידך עתידים לצאת בקרוב מכרזים ליזמים לשטחים בים וביבשה והולכת ומתגבשת תכנית אסטרטגית לקידום הענף כולו, עפ”י דרישת שר החקלאות. לפיכך יצירת עניין, גיוס משקיעים וחיבור יזמים – מהווה צעד מרכזי במהלכי המשרד.

“לתערוכת Agrivest 2023 העתידה להתקיים ב- 6.11.2023 בהאנגר 11 בת”א, עתידים להגיע כאלף משתתפים וזו הזדמנות למשקיעים וחברות רב-לאומיות מובילות, מנהלים ונושאי תפקידים במשרדי הממשלה להיפגש עם יזמים וטכנולוגיות, ללמוד ולהתעדכן במגמות בתחום ההולך ומתפתח.

“על-פי הידוע בתחום זה של חברות הזנק העוסקות בחקלאות ימית פועלות כיום בישראל כ- 40 חברות.

“[…] המכון הישראלי לחדשנות הוא הגוף המארגן (היחיד) העומד מאחורי הכנס במסגרתו פועלת קהילת AquaculTech  שהנה קהילת חדשנות לביוטכנולוגיה וחקלאות ימית. קהילה זו הנה הגוף היחיד בישראל המרכז סביבו פעילות של יזמים, חוקרים, נציגי ממשלה וקהילה של בעלי ענין בתחום החקלאות הימית.

“נזכיר בהקשר זה כי בשנת 2022 הוביל משרד החקלאות כנס ראשון מסוגו בעולם בנושאי מזון מהים ומהמדבר Sea the Future באילת והוכתר כהצלחה גדולה. גם בכנס זה התקשר המשרד עם המכון הישראלי לחדשנות כספק התוכן וכמציג לאור היותו מומחה בלעדי ומרכז קהילת AquaculTech”.