במועצת בנימינה גבעת עדה הושק פרוייקט העיר החכמה של חברת החשמל

ב- 14 ביולי 2013 הושק במועצת בנימינה גבעת עדה פרוייקט העיר החכמה של חברת החשמל. במסגרת הפרוייקט יחוברו בתים למונים חכמים שיאפשרו שליטה, ניהול ובקרה על צריכת החשמל.

בהודעת חח”י נאמר כי חברת חשמל יצאה למכרז בינלאומי ליישום השלב הראשון במיזם הרשת החכמה. המכרז מיועד לחברות מובילות בתחום בעלות ניסיון בינלאומי. הוא כולל הספקת מונים חכמים, ציוד תקשורת ומערכות מידע מתקדמות שיחוברו לתשתית המחשוב של חברת החשמל. המכרז מורכב מחבילת בסיס הכוללת חיבור ואינטגרציה של עד 5,000 מונים מתקדמים למערכות המחשוב בחברת החשמל ואופציות להרחבה הכוללות כ- 30 אלף מונים, רכזות תקשורת וציוד קצה נוסף, שיאפשרו הרחבת היכולות הפונקציונאליות וטיוב המוכנות לקראת יישום מלא .

הרשת החכמה הינה רשת מתקדמת המשלבת מערכות מידע, בקרה ותקשורת, לתפעול יעיל יותר של המערכת תוך מתן מידע רציף על צריכת החשמל ושירותים חדשים ללקוחות. מטרות הרשת החכמה הן גם להתאים בין הביקושים לחשמל לבין יכולת הייצור, להגדיל את יעילותה של רשת החשמל, בטיחותה ואמינותה באמצעות מעבר מידע דו-כיווני בין כל מרכיבי הרשת, ובתוך כך להביא למעשה להתייעלות אנרגטית לטובת הלקוחות והמשק הלאומי. הדבר יתרום משמעותית לסביבה בשל בזכות ההפחתה בפליטות מזהמים.

השלב הראשון בתוכנית יוצא לדרך בימים אלה, עם פרסום המכרז ליישום המניה, ונועד לביצוע ניתוח השפעת הטכנולוגיה על מאפייני צריכת החשמל, מיפוי מודלים תפעוליים חדשים ובחינת טכנולוגיות חדשות לקראת הרחבת היישום לכלל הלקוחות במדינה. יישום השלב הראשון יהיה בבנימינה גבעת-עדה שנמצאו כמתאימות ביותר ונבחרו ליישום שלב זה.