במבצע “שומר החומות” הייתה מתקפת סייבר על מוקד האתר “כל הבריאות” של משרד הבריאות

משרד הבריאות/אגף מערכות מידע ומחשוב פירסם ב- 25.8.2022 הודעה על כוונת התקשרות עם חברת אורקל ישראל בע”מ לצורך תחזוקת אתר “כל הבריאות” בענן. מועד הגשת ההשגות כבר עבר.

בתיאור ההתקשרות כותבת גילה ארד מנהלת פרוייקטים אגף המחשוב כי מדובר ב”תחזוקה חודשית שוטפת של סביבות נמוכות של אתר כל הבריאות בענן של חברת אורקל. הסביבות הנמוכות נכנסות לשימוש במקרה של תקלות ייצור והצורך לבדוק ולפתור אותן. בשוטף הן מוחזקות מכובות בעלות מינימלית ובמידת הצורך מרימים אותם והעלות מתעדכנת לאותה תקופה בהתאם.

“המוצר עליו מבוסס אתר כל הבריאות הוא Oracle inQuira. זהו מוצר שלא הצליח בישראל והמשרד הוא הלקוח היחיד שלו בארץ. היצרן מצהיר על המוצר EOL ואין לו גרסאות חדשות. יש צורך בתחזוקת סביבות בענן של אורקל לטובת תמיכה מינימלית הכרחית של היצרן במקרה של תקלות ייצור שיחייבו התערבותו. דוגמא לכך הייתה במתקפת הסייבר על האתר במבצע שומר החומות.

“לאור המצב המתואר אנו עוסקים בהקמת אתר חלופי. אתר כל הבריאות הנו אתר מורכב המכיל תוכן של אלפי ערכים. החלפתו כרוכה גם בהסבת נתונים מהאתר הישן לחדש. זהו תהליך מורכב ואנחנו בעיצומו מתוכנן להסתיים עד סוף 2022. אך זקוקים לתמיכה של היצרן לאתר הנוכחי כל עוד הוא פעיל וכן לתקופת חפיפה לאחר עליית האתר החדש”.

[הערה: ההדגשה אינה מופיעה במקור].