בכנס Mobile World Congress 2013: שמונה-עשר חודשים לאחר שחברות סלולר קוריאניות פרסו רשתות סופר-מהירות הן עדיין מתקשות לראות רווחים

במהלך הכנס והתערוכה השנתייםMobile World Congress 2013, MWC (שהתקיימו בברצלונה ספרד בתאריכים 25.2.2013-28.2.2013) הזהירו מנהלי חברות טלקום קוריאניות את עמיתיהם האירופים ממה שכינו “קללת” הדור הרביעי [4G].

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי קוריאה הדרומית, המדינה המקושרת ביותר עם 30% מאוכלוסיית 50 מיליון המשתמשים הניידים שלה עושים זאת באמצעות רשתות סופר-מהירות [superfast networks] מהווה מושא לקנאה מצד אירופה המתכוננת לקראת פריסת רשתות המבוססות על LTE, טכנולוגיית הדור הרביעי. ממשלות אירופאיות מציגות תמיד את הדוגמה הקוריאנית כמודל שהן היו רוצות להעתיק בשל העובדה שהרשתות המהירות מאפשרות למיליוני אנשים לבצע שופינג מקוון, תקשורת בין אנשים ואפילו להפוך פרודוקטיביים יותר.

מנהלי חברת SK Telecom, המפעיל הסלולרי הגדול ביותר בקוריאה עם יותר ממחצית השוק, וחברת KT Corp, המפעיל השני בגודלו, אמרו לרויטרס כי הרשתות הסופר-מהירות אומנם טובות לצרכנים אולם הם – כמפעילים – עדיין מתקשים לראות רווחים מהטכנולוגיה גם 18 חודשים לאחר שהחלו ביישומה.

הם ציינו כי בקוריאה הדרומית יש שיגעון לנתונים וביקוש חסר תקדים לנתונים דבר שהחברות אינן מסוגלות להתמודד איתו והצרכנים אינם מוכנים לשלם תמורתם. “לפיכך הבעייה הבסיסית היא הרם אנחנו יכולים להרוויח מכך”?.

לדברי המנהלים הקוריאנים יש גידול בתעבורה אולם ההכנסות אינן מגיעות בעקבות כך. חל גידול של 13 דולרים בהכנסה הממוצעת למשתמש [average revenue per user, ARPU] בהשוואה לדור השלישי [3G] אולם אין בכך להצדיק את השקעות הענק הכרוכות ביישום LTE.

מנכ”ל חברת SK Telecom אמר כי הריווחיות מ- LTE תשתפר כאשר מספר המנויים לטכנולוגיה זו יגדל ל- 60% לעומת 30% כיום.

לקוחות שתי החברות הקוריאניות צורכים בממוצע 1.8-1.9 ג’יגה-בייט נתונים לחודש.