בכנסת אושרה הגשת הצע”ח התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – פנייה טלפונית של עוסק)

נשיאות הכנסת אישרה הנחה על שולחן הכנסת של הצעת חוק פרטית – התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – פנייה טלפונית של עוסק).

ההצעה הוגשה ע”י חברת וחברי הכנסת לימור מגן תלם, יבגני סובה, יוליה מלינובסקי, אלכס קושניר, אלינה ברדץ’ יאלוב, שרון רופא אופיר ואלון טל.

בדברי ההסבר להצעת החוק [פ/2902/24] נאמר כי “סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב –  1982 מגביל את מפרסמים בשיגור דברי פרסומת לנמענים וצרכנים, תחת התנאים המפורטים בסעיף.

“הסעיף האמור נחקק כדי להגביל את המפרסם מלשגר דברי פרסומת לנמען שאינו בהכרח מעוניין בהם, ולמנוע בכך מטרד לנמען, כמענה להתרחבות תופעת ההפצה ההמונית של פרסומות בלתי רצויות ברשת התקשורת.

“הסעיף מתנה את שיגור דבר הפרסומת בהסכמתו מראש של הנמען, וכך מונע את הטרדתו על ידי המפרסם. ואולם, הסעיף נוגע לשיגור דברי פרסומת באמצעים מסוימים בלבד, ואינו מתייחס לתופעה של פנייה טלפונית של מפרסם לנמען בצורה ישירה וללא מערכת אוטומטית, שכיום מכיוון שהחוק איננו אוסר.

“כדי למנוע את התופעה של פניות טלפוניות חוזרות ונשנות של מפרסם לנמען ללא הסכמה מראש של הנמען, מוצע להוסיף בסעיף קטן (א) לסעיף 30א לחוק את ההגדרה ‘חיוג ידני’, ולהוסיף אמצעי זה בסעיף קטן (ב), אחרי המילים ‘מערכת חיוג אוטומטי’, כאמצעי תקשורת שפרסום באמצעות שימוש בו נכנס לגדר הוראות הסעיף.

“מוצע להשוות פרסומת באמצעות חיוג ידני ליתר האמצעים בסעיף 30א, כך שפנייה טלפונית של מפרסם לצורך התקשרות בעסקה תהיה מותנית בהסכמתו של הנמען באמצעות שיגור הודעה אלקטרונית אליו, שבה הוא מתבקש לאשר את הסכמתו לפנייה הטלפונית, וכך שהפרה של הוראה זו, דינה יהיה כדין הקבוע כיום בחוק על מפרסם המשגר דברי פרסומת בדרכים אחרות בניגוד להוראות החוק”.