בית-המשפט אישר הסתלקות מוסכמת של תובעת משתי תביעות נפרדות (ובקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות) נגד פרטנר תקשורת

15:38 05.12.2019

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

בית-המשפט המחוזי בתל אביב אישר ב- 7 בנובמבר 2019 בקשת הסתלקות מוסכמת של התובעת איריס ליפשיץ משתי תביעות נפרדות (ובקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות) נגד פרטנר תקשורת.

כבוד השופטת מיכל עמית-אניסמן כותבת בין היתר בפסק דינה כי “ביום 17.1.2018 הגישה המבקשת תובענה ייצוגית וכן בקשה לאישור תובענה כייצוגית כנגד המשיבה במסגרת הליך ת”צ 40006-01-18, במסגרתה טענה כי העמלות שהמשיבה גובה מלקוחותיה המשלמים בהוראת קבע אינן עולות בקנה אחד עם האמור בטופס הוראה לחיוב בחשבון.

“יומיים קודם לכן, ביום 15.1.2018, הגישה המבקשת תובענה ייצוגית וכן בקשה לאישור תובענה לייצוגית כנגד המשיבה, במסגרת הליך ת”צ 33912-01-18, במסגרתה טענה כי המשיבה נוהגת לחייב את לקוחותיה בעבור עלות כרטיס הסים שלטענתה הובטח להם ללא חיוב.

“[…] ביום 19.12.2018 הגישו הצדדים בקשה לאיחוד הדיון בשתי בקשות האישור, ובהחלטה מיום 20.12.2018 התקבלה הבקשה”. ב- 4.11.2019 הגישו הצדדים בתיק בקשה מוסכמת להסתלקות מהבקשות לאישור התובענות כייצוגיות.

“במסגרת הבקשה שלפניי מציינים הצדדים כי בהתאם להמלצות המגזר ובסיועו גובש ע”י הצדדים הסדר הסתלקות במסגרתו הסכימה המשיבה, מבלי שהדבר יהווה הודאה כלשהי, לפעול כדלקמן:

א. המשיבה תרענן את נהליה המנחים את הנציגים לעשות שימוש בטופס ההוראה לחיוב חשבון העדכני שמעודכן במערכות המשיבה

ב. המשיבה תרענן את נהליה המחייבים את הנציגים להזין במערכת זיכוי עבור כרטיס SIM ללקוחות שהובטח להם SIM ללא עלות כמחווה שרירותית.

“[…] סבורתני כי לא ניתן לומר כי מדובר בתביעת סרק נעדרת כל עילה. סבורתני כי התובענה הראתה עילת תביעה, ולו לכאורה. ראייה לכך היא התחייבות המשיבה לרענן את נהליה ולהנחות את נציגיה לעשות שימוש בטופס עדכני, אשר יש בו את מלוא הפרטים הרלבנטיים הנדרשים ללקוח בעת הרשמה לשירות חיוב בהוראת קבע, וכן לרענן את נהליה המחייבים את נציגיה להזין במערכת זיכוי עבור כרטיס SIM ללקוחות שהובטח להם SIM ללא עלות.

“[…] נוכח האמור מצאתי לקבל הבקשה”.

הערת עורך Read IT Now: ב- 20 בינואר 2018 פירסמתי כאן באתר ידיעה על הגשת שתי התביעות הללו.