בישיבת יו”ר הכנסת וסגניו ב- 10.11.14 אושרה הצעת חוק פרטית לתיקון חוק השידור הציבורי: קליטת שידורי קול ישראל וגל”צ בכל חלקי הארץ

08:15 12.11.2014

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

בישיבת יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין וסגניו ב- 10 בנובמבר 2014 10.11.14 אושרה הנחה על שולחן הכנסת לדיון מוקדם הצעת חוק פרטית לתיקון חוק השידור הציבורי: קליטת שידורי קול ישראל וגל”צ בכל חלקי הארץ.

הצעת חוק לדיון מוקדם פ/2854/19 הצעת חוק השידור הציבורי (תיקון – קליטת שידורי קול ישראל וגלי צה”ל בכל חלקי הארץ), התשע”ה – 2014 הוגשה ע”י ח”כ נחמן שי יחד עם קבוצת חכ”ים נוספים (מירי רגב, איתן כבל, רות קלדרון, משה מזרחי, ניצן הורוביץ ועליזה לביא). התיקון קובע כי “תאגיד השידור הציבורי [שיקום במקום רשות השידור] וגלי צה”ל יבטיחו כי שידורי קול ישראל ושידורי גל”צ, לפי העניין, ישודרו בכל רחבי הארץ בכל עת וייקלטו ברמה נאותה”.

בהסבר להצעת החוק נאמר כי “שידורי תאגיד השידור הציבורי, שיחליפו את שידורי קול ישראל, יפעלו במסגרת תאגיד השידור הציבורי כשידורי הרדיו הציבוריים של מדינת ישראל. כך גם שידורי גלי צה”ל, שהם שידורי הרדיו של צבא ההגנה לישראל.

“מזה זמן מה קיימות בעיות חוזרות ונשנות של קליטת השידורים של תחנות “קול ישראל” וגלי צה”ל באזורים שונים בארץ. לרשות תושבי מדינת ישראל עומדת הזכות היסודית לקלוט את שידורי הרדיו הציבורי והרדיו הצבאי, בין אם במרכז הארץ ובין אם בפריפריה. אין כל סיבה להימנע מהנגשת שירותים אלו לכלל התושבים, אשר כחלק מאיכות חייהם, סביר לצפות שיוכלו ליהנות משידורי רדיו ברמה נאותה.

“בנוסף, במציאות הביטחונית הישראלית ישנה חשיבות רבה בקליטת שידורי “קול ישראל” וגלי צה”ל באיכות טובה בכל חלקי הארץ. בעיקר בעתות חירום בולט הצורך בהעברה תקינה של מידע לתושבים ולמטיילים הנמצאים לרוב במקומות מרוחקים.

“הצעת חוק זו מבקשת להבטיח כי שידורי הרדיו הציבורי והצבאי של מדינת ישראל ייקלטו בכל רחבי הארץ בכל עת. מלבד הנחת הבסיס לפיה כל תושב במדינה רשאי ליהנות משידורים אלו, מדובר גם בצעד הכרחי על מנת למנוע מצבים בהם היעדר מידע עלול להביא למחדלים או לאסונות כבדים”.

יצוין כי הצעת חוק דומה בעיקרה הונחה על שולחן הכנסת השמונה-עשרה על ידי ח”כ  נחמן שי וקבוצת חברי הכנסת (פ/3955/18).