‘ביצוע הסבות נתונים בין מע’ מידע שונות, בניית תהליכי גזירה וטעינה מורכבים מאוד ואינטגרציה מול מוצרי Data קיימים: יש בשוק פתרונות שונים אך הסבת המע’ המשטרתיות לתוכנה של חברה אחרת נאמדת בכ- 25 שנות אדם ובשלב זה נדרשת רציפות מבצעית על בסיס הפיתוחים הקיימים’

09:36 26.01.2022

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים:

משטרת ישראל הודיעה על כוונה להתקשר בפטור ממכרז עם חברת א.מ.ן מחשבים בע”מ לצורך רישוי, תחזוקה והרחבה למוצרי אינפורמטיקה [Informatica]. ההתקשרות היא בהיקף 3.2 מיליון ₪ לתקופה של שלוש שנים.

מורן נגר ר’ יח’ תשתיות ואינטגרציה [מטא”ר/מינהל טכנולוגיות/המחלקה לפיתוח תשתיות/היחידה לתשתיות מבוזרות] כותבת בין היתר בבקשת ההתקשרות כי “Infotmatica Power Center הינו מוצר Data Integration המיועד לביצוע הסבות נתונים בין מערכות מידע שונות, בניית תהליכי גזירה וטעינה מורכבים מאוד ואינטגרציה מול מוצרי Data קיימים. זאת תוך ניצול מקסימאלי של משאבי המחשוב, ואספקת ביצועים מעולים. תוכנה זו מוכרת כמוצר המוביל בשוק בתחום זה ומותקנת באלפי ארגונים בעולם.

“מוצרי אינפורמטיקה נרכשו מחברת א.מ.ן מחשבים בשנת 2007, ומאז מתחזקת החברה את המוצר הנ”ל במ”י על סמך פטורים שהאחרון בהם היה בתוקף בשנים 2021. התחזוקה כוללת בין השאר רישוי שנתי, תיקון תקלות, שדרוגים וזכות קבלת מהדורות  עדכניות. הפטור הנוכחי מול חברת א.מ.ן מחשבים מסתיים בסוף שנת 2021.

“Informatica Power Center הינו מוצר אסטרטגי בארגון אשר נבחר ואושר ע”י אטו”ב והוטמע בהצלחה במספר מדורים ומערכות רבות באטו”ב. זאת לאחר שהושקעו בו מאמצי לימוד ותקציב ניכרים, ונרכשה מומחיות גבוהה אשר מקלה ומייעלת במידה רבה את עבודת הפרוייקטים השונים.

“המוצר מהווה תשתית לעשרות תהליכים מרכזיים בארגון, ביניהם – המרשם הפלילי, מערך התנועה, מערך הסיגינט, מרשם האוכלוסין, תיק דיגיטלי, מערכת המוקדים החדשה ועבודה מול גורמי חוץ, בה נדרשת העברת נתונים.

“למיטב ידיעתנו, קיימים בשוק פתרונות נוספים, אך הסבת המערכות המשטרתיות לתוכנה של חברה אחרת נאמדת בכ- 25 שנות אדם, ולכן בכל מקרה נדרש בשלב זה פטור לכלי הנוכחי לטובת רציפות מבצעית על בסיס הפיתוחים הקיימים.

“לפי חברת המחקר גרטנר, ב- 15 השנים האחרונות, אינפורמטיקה מובילה בפער גדול על פני שאר המוצרים המוצעים בשוק.

“המוצר מהווה פלטפורמה אחת המכילה מגוון כלים ואפשרויות ובכך נדרש ללמוד ולהכיר כלי אחד (מה שמקטין משמעותית את עקומת הלמידה בשימוש במוצר) ומאפשר פיתוחים מהירים, נתון זה מדגיש את ייחודיותו. במערכת Informatica Power Center הושקעו מאמצי לימוד ותקציבים ניכרים, ונרכשה מומחיות גבוהה אשר מקלה ומייעלת במידה רבה את עבודת הפרויקטים השונים.

“החלפת המוצר במוצר אחר תגרום לפגיעה מבצעית עקב צורך בהחלפת תשתיות, לימוד הכלי החדש והתאמתו לארגון. בנוסף, תצריך פיתוח מחדש של עשרות תהליכים מורכבים בעלות מוערכת של כ- 25 שנות אדם וזאת מבלי לקחת בחשבון השקעה שתידרש בהתאמת מערכות קיימות לתהליכים החדשים”.

אלא שהבקשה אושר באופן חלקי: וועדת הפטור המשרדית, בהמלצת וועדת המכרזים של מ”י, החליטה לאשר את ההתקשרות לתקופה של שנה אחת בהיקף של 1 מיליון ₪, לעומת 3.2 מיליון ₪ הסכום שהתבקש במקור. וועדת הפטור המשרדית אומרת כי “[…] בשיחה שהתקיימה אל מול נציגת המחלקה המקצועית עלה כי מאז 2007 השוק התפתח וכי ייתכן שקיימים כיום בשוק ספקים נוספים שיכולים לתת מענה לתהליכי אינטגרציה מול מוצרי ה- DATA הקיימים.

“לאור העובדה כי לדברי נציגת המחלקה המקצועית מאז רכש המערכת לא נערך סקר ספקים, תאשר הוועדה את ההתקשרות רק עבור שנה אחת אשר במהלכה תצא המחלקה להליך RFI לבחינת השוק. ממצאי ה- RFI ייבחנו ע”י המחלקה המקצועית ומרו”מ ובהתאם לכך, עוד בטרם יובא הנושא לפני הוועדה לבחינת המשך התקשרות לשנה נוספת, ככל שתדרש, תתקבל החלטה על אופן המשך ההתקשרות, מתוך מתן עדיפות ליציאה למכרז פומבי”.