ספר המאגד בתוכו את תוכניות העבודה הממשלתיות לשנת 2014 כולל תוכניות של משרד המשפטים לגבי אבטחת מידע, סייבר והגנה על קניין רוחני

19:11 23.03.2014

קטגוריות: מימשל/מימשל זמין

תגים: ,

על שולחן הממשלה הונח ב- 23 במארס 2014 ספר המאגד בתוכו את תוכניות העבודה העבודה הממשלתיות לשנת 2014 בחלוקה עפ”י משרדים.

מנכ”ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר סקר בפני חברי הממשלה את הדרכים לגיבוש התכניות והציג את המדדים על פיהם ניתן להעריך ולמדוד את התכניות שגובשו על ידי משרדי הממשלה השונים.

כמו כן הוצגו נתונים על “תוכניות עתירות תקציב”, מעקב אחר ביצוע תכניות, לקחים שהופקו מיישום תכניות העבר וכן הצעות לשיפור רמת הביצוע של התכניות הממשלתיות.

בין תחזיות משרד המשפטים לשנה הנוכחית: בתחום קידום שלטון החוק והשמירה על האינטרס הציבורי היעד הראשון הינו קידום אכיפה אקטיבית והגבת ההרתעה. בהקשר זה מציינת הסקירה על משרד המשפטים כי 12/2014 הוא מועד סיום חקירות סייבר לגופים ייעודיים שתוצאותיהן הועברו לפרקליטת המדינה או לגופים ביטחוניים.

ביעד המוגדר כייעול הליכי אכיפה ואכיפה חלופית המשימה המרכזית הראשונה היא קידום אכיפה בתחום הגנת מידע בעידן הסייבר: תיקי פיקוח והנחיות לגורמים במגזר הציבורי והפרטי בנושא הגנת מידע בעידן הסייבר.

ביעד המוגדר התאמת המשפט לשינויים ולהתפתחויות בחברה ובכלכלה אחת המשימות המרכזיות היא קידום חקיקה בתחום הגנת הקניין הרוחני – הפצת תזכיר הצעת חוק הפטנטים להארכת תקופת הגנה לפטנטים בנושא ציוד רפואי.

בין הנושאים הנוספים שיטופלו במהלך השנה הנוכחית: הגשת טיוטת תקנות אבטחת מידע לאישור השרה.