ביומטריה בבית-המשפט (2): טענות כלפי Samsung לפיהן היא לכאורה מפרה את חוק Illinois’ Biometric Information Privacy Act

עפ”י דיווחים בארה”ב, יש טענות כלפי יצרנית האלקטרוניקה מדרום קוריאה חברת Samsung לפיהן היא לכאורה מפרה את חוק Illinois’ Biometric Information Privacy Act.

בהקשר זה נאמר כי החברה מתחמקת מכללי הבוררות [arbitration] שלה עצמה לגבי הטענות לפיהן היא אספה ואיחסנה אצלה גורמי זיהוי פנים ביומטריים ללא הסכמה ותוך כדי הפרת החוק במדינה.

בא כוח של 50,000 משתמשי מכשירי ה- Samsung’s Galaxy מאשים את החברה ב”מופע בוטה של יוהרה (היבריס) וצביעות” ו”התנהגות דו-פרצופית”. לדבריו, תמונות סלפי של התובעים אוחסנו, ללא ידיעה ו/או הסכמה, וזאת באמצעות תוכנה לזיהוי פנים.

יחד עם זאת, בהסכם הרכישה מופיע סעיף מפורש האוסר הגשת תביעה ייצוגית במקרים מעין אלה.

נטען, בהקשר זה, כי סעיפים כאלה מגדילים את הסיכוי של חברה לשלם פיצויים בהיקף קטן יותר, במקרים בהם בורר מה- American Arbitration Association פוסק לטובת התובע. במקרה זה עשרות אלפי צרכנים הגישו בו-זמנית תביעות אישיות לבוררות מול חברת סמסונג.

מסמכים שהוגשו ל- U.S. Northern District of Illinois מצביעים על כך שסמסונג שינתה לכאורה את תנאי הבוררות. זאת בניגוד למדינויות של החברה עצמה ובמקרה זה – מתוך מטרה כביכול לגרום לצרכנים לחוש כי בוררות היא דבר שפחות קוסם ללקוחות החברה [למשל, תנאי מוקדם לפיו הצרכנים צריכים לשלם מראש עבור הפנייה לערוץ של בוררות].