ביומטריה בבית-המשפט (1): שתי תביעות (נפרדות) טוענות כי JPMorgan Chase Bank הפר לכאורה חוק בקליפורניה בכך שהקליט [באמצעות תוכנה של Microsoft] שיחות עם הלקוחות ללא הסכמה

שתי תובענות ייצוגיות (נפרדות) שהוגשו לאחרונה טוענות כי JPMorgan Chase Bank הפר לכאורה חוק שמירת פרטיות בקליפורניה [Invasion of Privacy Act].

זאת בכך שהקליטה לכאורה [באמצעות תוכנת GateKeeper של חברת Nuance Communications, חברה-בת של חברת Microsoft] שיחות עם הלקוחות ללא הסכמה, וכן אספה, ניתחה וכן איחסן אצלו את ממצאי זיהוי הלקוחות עפ”י קולם/ן.

שתי התביעות הנפרדות הוגשו בבית-משפט שונים אולם בשתיהן מדובר באותו בא כוח. באחת התביעות, זו שהוגשה ב- 6.10.2022 U.S. Central District of California התובעת היא Dana Turner.

התביעה השנייה, זו של Alfredo Chaidez, הוגשה ב- 27.9.2022 ב- U.S. Northern District of California.

למעשה, כל שלוש החברות נכללות כנתבעות בתביעות הללו. בתביעה השנייה נאמר בין השאר כי התוכנה מאמתת את זהות הלקוחות שבטלפון בתוך “מספר שניות” מועט מבלי שתשתווה בין הקול בשיחת הטלפון הספציפית לבין קבצים המכילים תיעוד מוקלט של שיחות קודמות. בנוסף היא משמשת גם כמעין גלאי שקר [lie detector].

חוק שמירת הפרטיות בקליפורניה אוסר בין היתר בחינה ו/או תיעוד של records voiceprints לבדיקה האם הדובר/ת מצוי/יה במצב של מתח בעת השיחה.