ביום ג’ (13.10.2015) בכנסת: וועדת הכלכלה תקיים שלושה דיונים עוקבים בתקנות התקשורת (בזק ושידורים)

11:11 11.10.2015

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: ,

וועדת הכלכלה של הכנסת תקיים ביום ג’ (13.10.2015)  שלושה דיונים עוקבים בתקנות התקשורת (בזק ושידורים) וזאת בעקבות פניית ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו מיום 2.9.2015 אל ראש הוועדה ח”כ איתן כבל.

בין היתר נאמר במכתב כי בהתאם לסמכותו התקין שר התקשורת (בהסכמת שר האוצר ובאישור וועדת הכלכלה של הכנסת) שלוש תקנות אגרה. תקנות אלה קובעות אגרה בגובה של 1 מייון ₪ בעד כל אחד מהרישיונות הבאים: רישיון רדיו טלפון נייד ברשת אחרת (רט”ן בר”א), רישיון מפ”א כללי ייחודי למתן שירותי תקשורת פנים-ארציים נייחים (מפ”א כללי-ייחודי) ורישיון כללי למתן שירותי בזק בינלאומיים (בינ”ל).

“על-מנת להקל בדרישות המוטלות על בעלי הרישיונות האמורים, שאינם מחוייבים  בפרישת תשתית כלל-ארצית, ובמטרה להקטין את חסמי הכניסה של גורמים נוספים לשוק התקשורת ולהגדיל את מספר המתחרים, גיבש משרד התקשורת מתכונת אסדרה חדשה, במסגרתה נקבע נוסח של רישיון כללי אחד אשר באמצעותו ניתן יהיה לספק את כל השירותים המסופקים היום באמצעות שלושה הרישיונות הללו (רישיון אחוד). במסגרת הרישיון האחוד ניתן יהיה גם לספק שירותי גישה לאינטרנט (ISP) וכן שירותי נס”ר – נקודת סיום רשת”.

כחלק מהקטנת חסמי הכניסה מוצע לקבוע כי האגרה המשולמת בגין רישיון אחוד תיקבע לסכום של 1 מיליון ₪ בדומה לסכום האגרה הקבוע כיום במסגרת כ”א מהתקנות הנפרדות כך שלאחר יישום האסדרה בעל רישיון חדש יישא בנטל האגרה פעם אחת בלבד עבור הרישיון האחוד שיקבל.

רישיונותיהם של בעלי רישוי מפ”א כללי-ייחודי, בינ”ל ורט”ן בר”א קיימים יתוקנו כך שיהפכול לרישיון אחוד וזאת במועד שייקבע איתם. בעלי רישיונות קיימים ששילמו את מלוא האגרה עבור רישיונותיהם לא יידרשו לשלם אגרה נוספת בעד הרישיון האחוד.

“תקנות אלה חותמות תהליך שהחל כבר בפברואר 2012 לרבות שימוע מקיף שנחתם במסמך החלטה ב- 17.11.2014. הליך המעבר למתכונת האסדרה החדשה החל ביום 5.2.2015 עם כניסתן לתוקף של תקנות הקובעות את ההליכים והתנאים לקבלת רישיון אחוד והם כבר פורסמו ברשומות”.

במשרד התקשורת כבר התקבלו פניות להגיש בקשה לקבלת רישיון אחוד לפי תקנות הליכים ותנאים.

+ תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (אגרה בעד רישיון כללי ייחודי) (ביטול), התשע”ה – 2015.

+ תקנות התקשורת (בזק ושידורים) )אגרה בעד רישיון כללי למתן שירותי בזק בין-לאומיים)(ביטול), התשע”ה – 2015.

+ תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (אגרה בעד רישיון רדיו טלפון נייד ברשת אחרת) (תיקון), התשע”ה – 2015.

בין המוזמנים לדיוני הוועדה בנושא: ארגוני צרכנים, בעלי רשיונות רט”ן וירטואלים (MVNO) , חברות הסלולר, חברות לחיוג בינלאומי, ספקים של שירותי אינטרנט, בזק החברה הישראלית לתקשורת, בזק, HOT, הוט, משרד האוצר, משרד המשפטים, משרד התקשורת, רשות ההגבלים העסקיים.