ביהמ”ש העליון: פורסם הנוסח המלא של החלטת בג”ץ 8976/14 – בזק חברת התקשורת הישראלית נגד שרי התקשורת והאוצר, משרד התקשורת ואחרים

ביהמ”ש העליון פירסם את הנוסח המלא של החלטת בג”ץ 8976/14 – בזק חברת התקשורת הישראלית נגד שרי התקשורת והאוצר, משרד התקשורת ואחרים.

המשיבים בתיק זה הם:

שר התקשורת;

שר האוצר;

משרד התקשורת;

פרטנר תקשורת ופרטנר פתרונות תקשורת נייחים;

סלקום תקשורת וסלקום תקשורת קווית;

גולן טלקום וגולן טלקום בינלאומי בע”מ;

איי.בי.סי איזראל ברודבאנד קומפני (2013) בע”מ;

גלי פון בע”מ;

אלון סלולר בע”מ;

פרי טלקום;

רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע”מ;

אקספון 018 בע”מ;

בינת סמך (אאוטסוסינג) בע”מ;

הום סלולר בע”מ;

טי טו טי תקשורת בע”מ;

סלקט תקשורת בע”מ;

טלזר שירותי תקשורת בינלאומיים בע”מ ועזי תקשורת;

טל רב תקשורת סלולרית בע”מ;

נאמן סלראן תקשורת סלולרית בע”מ;

הוט טלקום;

הוט מובייל והוט מובייל תקשורת בינלאומית בע”מ;

אינטרנט רימון ישראל (2009) בע”מ.

להלן הנוסח המלא של ההחלטה מיום 11 באוקטובר 2015 עליה חתומים כבוד המשנה לנשיאה השופט אליקים רובינשטיין, כבוד השופט יצחק עמית וכבוד השופט מנחם מזוז.

“בהחלטה מיום 25.3.15 ציינו כי איננו נוטים לקבלת הטענות המשפטיות בעתירה, אך ביקשנו כי ייבדקו סוגיות טכניות מקצועיות מסוימות, ועליהן נתקבלה עוד במאי 2015 הודעת המדינה ובעקבותיה תגובות.

“עתה, בהודעה מעדכנת מיום 8.10.15, מודיעה המדינה כי בנושא הטלפוניה עמדתה כשהייתה, כי לא היתה מניעה טכנית לאספקת שירותי הטלפוניה במועד, וכך גם באשר לתעריפים, ואין סיבה שלא יינתנו שירותי טלפוניה על פי ההחלטה הקיימת, ועל כן הציבור יוצא נפסד מן המצב הקיים.

“עם זאת הודיעה המדינה כי בעקבות חילופי המנהל הכללי במשרד התקשורת, ישנם מגעים לפיתרון זמני של שירות טלפוניה במכירה חוזרת למשך כשנה, דבר שאינו מצריך כנאמר הערכות הנדסית, וזאת אף שמדובר בפתרון נחות מן המוצע ביסודו.

“למקרא האמור הבענו דעתנו הלכאורית בפני הצדדים כי דין העתירה להסתיים, שכן עסקינן במצב חדש שאינו תוכן העתירה הקיימת. נזכור כי בזק לא ביקשה צו ביניים באשר לאי מילוי ההוראות הרגולטוריות שביסוד העתירה.

“בזק מתנגדת למחיקת העתירה, שכן לדעתה טרם נדונו חלק מן הנושאים שבה, ואילו המשיבים, לרבות משיבי המדינה, אינם מתנגדים למחיקה, וחלקם אף תובעים לדחות את העתירה.

“בנסיבות באה בזק איפוא בבקשה כי יידחו טענותיה בנושא הטלפוניה, ויאופשר עדכון בנושא המחירים. הואיל ולא נדון כדבעי נושא המחירים עד כה החלטנו, לא בלי התלבטות, להיעתר למבוקש זה. על כן נדחה בזה חלק העתירה בנושא הטלפוניה בגדר פסק דין, ובאשר למחירים תוגש הודעת עדכון מטעם המדינה בתוך שלושה חודשים, תוך שהצדדים האחרים יוכלו להגיב תוך 15 יום נוספים.

“החלטנו להשית על בזק הוצאות בסך 30,000 ₪ לטובת כל אחת מן המשיבות 4 [פרטנר תקשורת ופרטנר פתרונות תקשורת נייחים], 5 [סלקום תקשורת וסלקום תקשורת קווית] ו- 22 [אינטרנט רימון ישראל (2009) בע”מ]”.