בזק: “להערכת החברה, הפחתת התעריפים בהתאם להחלטה צפויה להשפיע באופן מהותי לרעה על תוצאותיה הכספיות של החברה. יחד עם זאת, להערכת החברה הקיטון בהכנסותיה צפויה להיות בסכום נמוך מזה שצוין בהערכות משרד התקשורת”

בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ פירסמה (2.1.2022) הודעה לרשות לניירות ערך ולבורסה לניירות ערך בתל אביב לגבי החלטת שר התקשורת יועז הנדל בנושא קביעת תשלומים מרביים לשירותי הטלפוניה הקמעונאיים של בזק.

בפתח הודעתה החברה אומרת כי “בהמשך לדיווח המיידי של החברה מיום 15.12.2020 בדבר שימוע שפורסם על ידי משרד התקשורת בעניין קביעת תעריפים מרביים לשירותי הטלפוניה הקמעונאיים של החברה ולתיאורים בפרק תיאור עסקי התאגיד בדו”ח התקופתי של החברה לשנת 2020 ובעדכון לאותו פרק בדו”ח הרבעון השלישי של החברה לשנת 2021, ניתן בזאת דיווח מיידי, כי ביום 30.12.2021 התקבלה בחברה החלטת שר התקשורת בשימוע להפחית את תעריפי הטלפוניה של החברה”.

לאחר פירוט החלטת שר התקשורת מציינת החברה בהודעתה כי “להערכת החברה, הפחתת התעריפים בהתאם להחלטה צפויה להשפיע באופן מהותי לרעה על תוצאותיה הכספיות של החברה. יחד עם זאת, להערכת החברה הקיטון בהכנסותיה צפויה להיות בסכום נמוך מזה שצוין בהערכות משרד התקשורת.

“בהתאם להערכות החברה, אילו מספר קווי הטלפוניה ודקות השיחה ברשת החברה היו נותרים ברמתם נכון למועד דיווח זה, הפחתת התעריפים הייתה צפויה להביא לקיטון בהכנסות החברה בשנת 2022  בסכום של כ- 70 מיליון ש”ח; לקיטון בהכנסות החברה בשנת 2023 בסכום של כ- 150 מיליון ש”ח; ומשנת 2024 ואילך לקיטון בהכנסות החברה בסכום של כ- 200 מיליון ש”ח לשנה.

“אלא שלאור מגמת הירידה המתמשכת הן במספר קווי הטלפוניה של החברה והן במספר דקות השיחה, שהביאה  לשחיקה בהכנסות החברה משירותי טלפוניה, הרי שהשפעת ההחלטה לבדה על הכנסות החברה צפויה להיות מצומצמת יותר בהשוואה לאמור”.

בסיום הודעת בזק נאמר כי “החברה ממשיכה לבחון את כלל השפעות ההחלטה ואת המשך צעדיה בעניין. חלק מהמידע הכלול בדיווח מיידי זה הינו מידע צופה פני עתיד כהגדרתו בחוק ניירות ערך, תשכ”ח – 1968 המבוסס על הערכות, הנחות וציפיות, ובכלל זה ביקושים לשירותי החברה והתנהגות מפעילי התקשורת השונים. בהתאם, המידע עשוי שלא להתממש או להתממש באופן שונה מהאמור כתלות בהתקיימות ההערכות לעיל”.